English

مردم آمریکا به دلیل گرانی کالای تولید داخل نمی‌خرند

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد، هرچند مردم آمریکا کالاهای آمریکایی را دوست دارند، اما تمایلی به پرداخت قیمت بالاتر برای خرید آنها در مقایسه با کالاهای مشابه خارجی ندارند.

مردم آمریکا به دلیل گرانی کالای تولید داخل نمی‌خرند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد، هرچند مردم آمریکا کالاهای آمریکایی را دوست دارند، اما تمایلی به پرداخت قیمت بالاتر برای خرید آنها در مقایسه با کالاهای مشابه خارجی ندارند.

نتایج نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس نشان می دهد که 70 درصد از مردم آمریکا فکر می کنند خرید کالاهای تولید داخل «بسیار مهم» یا «تا حدی مهم» است.

اما به رغم این احساس، 37 درصد گفته اند که از پرداخت پول بیشتر برای خرید کالاهای آمریکایی در مقایسه با کالاهای وارداتی خودداری می کنند. 26 درصد هم گفته اند تنها 5 درصد حاضرند قیمت بیشتر برای خرید کالاهای آمریکایی بپردازند و 21 درصد هم گفته اند کالاهای آمریکایی اگر تا 10 درصد گران باشد حاضرند به جای محصولات وارداتی، کالای تولید آمریکا بخرند.

دونالد ترامپ با وعده بازگرداندن مشاغل تولیدی به آمریکا و افزایش رشد اقتصادی این کشور به ریاست جمهوری رسیده و از شرکت هایی که فعالیت های تولیدی خود را به خارج از آمریکا انتقال داده اند انتقادک رده است.

ترامپ این هفته با هدف ترویج خرید کالاهای تولید آمریکا اقدام به برگزاری نمایشگاه کالاهای تولیدی آمریکا در محوطه کاخ سفید کرد.

اما ظاهرا قیمت تمام شده بالای محصولات آمریکایی مانع از افزایش تمایل به خرید این کالاها در داخل آمریکا می شود. سخنگوی شرکت فروشگاه های زنجیره ای وال مارت گفت، مشتریان به ما گفته اند «اینکه محصول در کجا تولید شده، نسبت به قیمت کالا در درجه دوم اهمیت دارد.»

این نظرسنجی همچنین حاکی است، 31 درصد از مردم آمریکا خودروهای تولید آمریکا را با کیفیت ترین خودروهای جهان می دانند. خودروهای آلمانی با 23 درصد از نظر مردم آمریکا به لحاظ کیفیت دوم اند. همچنین 38 درصد از مردم آمریکا معتقدند که پوشاک آمریکایی با کیفیت ترین پوشاک جهان است.

اما تا زمانی که شرکت های آمریکایی نتوانند قیمت تمام شده کالاها را پایین بیاورند، این میزان رضایت مندی از کیفیت کالاهای آمریکایی تاثیر مثبت چندانی بر میزان فروش آنها نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه