English

کنتورهای گاز هوشمند می‌شوند

کنتور هوشمند گاز مبتنی بر فناوری NB-IoT (اینترنت اشیا) توسط اپراتور اول با موفقیت تست و راه اندازی شد.

کنتورهای گاز هوشمند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج، بنا بر اعلام همراه اول، با این اقدام، همزمان با اولین ارائه کنتور هوشمند در منطقه، کشور وارد مرحله چهارم صنعتی شده است.

وحید صدوقی، مدیرعامل اپراتور اول در مراسم افتتاح پروژه ‌های فاز ۳ شبکه‌ ملی ‌اطلاعات در این شرکت اعلام کرده بود: اولین تست موفق کنتور گاز در شبکه NarrowBand-IoT در ۲۱ تیرماه در ایران انجام شد و هم‌ اکنون ۵۰۰۰ کنتور در فاز پایلوت، در حال بهره‌ برداری است.

بنا بر اعلام، اپراتور اول با راه‌اندازی اولین شبکه‌ NB-IoT در باند فرکانسی ۹۰۰ تحت باند نسل ۴، به دنبال هوشمندسازی کنتورهای آب، برق و گاز است. این شبکه با این باند فرکانسی تا ۶ طبقه زیر زمین هم پوشش مناسب ارائه می‌دهد و از آنجایی که بیشتر کنتورهای خانه‌ها در زیرزمین و طبقات زیرین ساختمان قرار دارند، چنین پوششی ضروری است.

در این پروژه تمام لایه های رادیو، شبکه، انتقال و core در داخل بستر ارتباطی همراه اول به روزرسانی شده و توسط شرکت ارتباطات سیار ایران و شرکت ملی گاز در جهت مدیریت هرچه بهتر انرژی در کشور اجرایی شده است.

پیش از این شرکت ملی گاز ایران در ۹ بهمن ماه ۹۵، تفاهمنامه هوشمندسازی کنتورهای گاز کشور را با همراه اول امضا کرده بود و بر این اساس در حال حاضر همراه اول موفق به راه اندازی پایلوت این طرح شده است. 

هوشمندسازی کنتورها، یکی از مهمترین حوزه اینترنت اشیا (IoT) در جهان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه