English

رتبه هشتاد و نهم ایران در رده‌بندی جهانی شاخص توسعه پایدار

در رتبه بندی ۱۵۷ کشور جهان از نظر شاخص جهانی توسعه پایدار، ایران در رتبه هشتاد و نهم جهان جای گرفته است.

رتبه هشتاد و نهم ایران در رده‌بندی جهانی شاخص توسعه پایدار

به گزارش خبرگزاری موج، در رتبه بندی 157 کشور جهان از نظر یک شاخص جهانی که عملکرد کشورها برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه توسعه پایدار را مورد ارزیابی قرار می دهد، ایران در رتبه هشتاد و نهم جهان و بالاتر از کشورهایی همچون قطر، عربستان، آفریقای جنوبی، هند، کویت و اندونزی جای گرفته است.

شاخص اهداف توسعه پایدار که توسط دو موسسه اس دی اس ان و برتلزمن شیفتانگ تهیه شده نشان می دهد که رهبران جهان باید تلاش های خود برای محقق ساختن 17 هدف جهانی را تقویت نمایند.

این گزارش می افزاید: «نه تنها افزایش گرایش به ملی گرایی و سیاست های حمایت گرایانه مانع از تحقق این اهداف می شود، بلکه همانگونه که گزارش نشان می دهد، کشورهای صنعتی جهان در حال ایفای نقش خود به عنوان الگوی سایر کشورها نیستند.»

این گزارش خاطر نشان می سازد، کشورهایی که بهترین عملکرد را از نظر دستیابی به این اهداف داشته اند، بزرگترین اقتصادهای جهان نیستند، بلکه کشورهای کوچک و توسعه یافته اند.

سوئد در راس این فهرست قرار دارد و کشورهای دانمارک و فنلاند در رتبه های دوم و سوم هستند. در بین کشورهای عضو گروه 7، تنها آلمان و فرانسه در بین 10 کشور بالای این جدول دیده می شوند. آمریکا در این شاخص رتبه چهل و دوم را داراست، در حالی که روسیه و چین به ترتیب حائز رتبه های 62 و 71 هستند.

ایران با کسب نمره 64.7 از 100 در رتبه هشتاد و نهم این فهرست قرار گرفته است.

در بخشی از این گزارش، از ایران به همراه کشورهای چین، هند، منطقه خلیج فارس و آمریکا به عنوان کشورهایی که استفاده بیش از حد از سفره های آب زیرزمینی داشته اند نام برده شده است.

در این گزارش، رتبه ایران از نظر شاخص رقابت پذیری جهانی در سال های 17-2016 در میان 134 کشور مورد بررسی هفتاد و سوم اعلام شده است. همچنین ایران از نظر شاخص توسعه انسانی در سال 2016، در بین 157 کشور جهان، رتبه 61 را به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه