English

ایران خواستار تکمیل سریع راه آهن کویته-تفتان شد

منابع پاکستانی اعلام کردند ایران خواهان تکمیل سریع راه آهن کویته- تفتان شده است.

ایران خواستار تکمیل سریع راه آهن کویته-تفتان شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری پاکستان آبزرور، یک هیئت ایرانی به ریاست مجید ارجونی، مدیرکل راه آهن جنوب شرقی ایران ضمن سفر به اسلام آباد با پروین آقا، یکی از مقامات ارشد وزارت راه آهن پاکستان دیدار کرد. در این دیدار طرف ایرانی خاطر نشان کرد که راه آهن کویته-تفتان، یک بخش مهم از کوریدور کانتینری ریلی اسلام آباد-تهران-استانبول است.

طرف پاکستانی باید توجه بیشتری به این مسیر ریلی بنماید. باید به این مسیر ریلی در کوریدور اقتصادی چین-پاکستان اولویت داده شود. تمام موانع فنی و اجرایی این مسیر ریلی باید در زودترین زمان ممکن مرتفع شود. ایران همچنین هزینه ترانشیپمنت بار در ایستگاه زاهدان کوریدور کانتینری اسلام آباد-تهران-استانبول را کاهش داده است. هزینه های کاهش یافته پیشنهادی برای کانتینرهای پر 30 یورو و برای کانتینرهای خالی 10 یورو است.

طرف ایرانی همچنین در این دیدار موضوع جوشکاری درهای قطارهای کانتینری به جای مهر و موم شدن را مطرح کرد. طرف پاکستانی نیز با درخواست ایران برای مهر و موم کردن درهای قطارهای کانتینری موافقت کرد.

راه آهن کویته- زاهدان با وجود اشکالات موجود همچنان فعال است. در 553 کیلومتر پایانی راه آهن کویته به زاهدان تنها 14 ایستگاه راه آهن وجود دارد. کل طول مسیر ریلی کویته تا زاهدان 732 کیلومتر است که 100 کیلومتر پایانی آن در خاک ایران قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه