English

معاون اول رییس جمهوری در مراسم افتتاح موزه بانک ملى:

برخی از قرارداد توتال ناراحت شدند/بدون تردید اولویت کشور اقتصاد است

جهانگیرى گفت:عده ای با دولت یا فردی مخالفت دارند، اما نباید با مردم ایران مخالفت داشت.

برخی از قرارداد توتال ناراحت شدند/بدون تردید اولویت کشور اقتصاد است

به گزارش خبرنگار خبرگزارى موج، اسحاق جهانگیرى در آیین مراسم افتتاح موزه بانک ملی افزود:  این روزها وقتی قرارداد توتال به امضا رسیده، باید به این فکر کرد که همه مردم ایران باید خوشحال باشند، اما متحیر می مانیم که چرا عده‌ای از این موضوع بهم می ریزند که چرا اینکار انجام شد آدم متحیر می‌شود، شما با دولت و یک شخص مخالفت دارید با ملت ایران که مخالفت ندارید.

جهانگیرى با اشاره به اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود:اولویت اول کشور امروز بدون تردید اقتصاد است که به صورت مکرر گفته شده که مساله ای همچون بیکاری و معیشت مردم، باید مورد توجه قرار گیرد. البته اقتصاد ایران باید بزرگ شود و قادر باشد که سالانه حداقل یک میلیون شغل برای جوانان خود ایجاد کند.

وی به فرمایشات رهبرى اشاره کرد و گفت:مقام معظم رهبری اعلام کرده اند که باید ۲۰۰ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز سرمایه گذاری شود، در حالیکه قرارداد توتال شکست آمریکایی ها و تحریم هایی است که می گفت پول نباید به سمت ایران برود اما هنوز هم ۱۹۵ میلیارد دلار باید در بخش نفت و گاز سرمایه گذاری شود، این در حالی است که ۵ میلیارد دلار سرمایه توتال در این پروژه است، درحالیکه عایدی مردم ایران در این پروژه بسیار بیش از این است، اگرچه توتال در مدت ۲۰ سال ده میلیارد دلار عایدی خواهد داشت.

جهانگیرى با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از صادرات، کالاهای نفتی است و ردپای ارزش افزوده در آن محدود است توضیح داد: ما کشور بزرگی داریم که ثروتمند است، ضمن اینکه نیروی انسانی و افراد تحصیلکرده زبده داریم که باید به آن اتکا کرد. این در حالی است که ایران ذخایر اول نفت و گاز دنیا را دارد؛ پس موقعیت ما مهم و استراتژیک است که می توان خود را از مشکلات عبور دارد، ولی به شرط اینکه توسعه و پیشرفت ایران برای ما اصلی ترین مساله باشد.

معاون اول رییس جمهورى ادامه داد:ما در دولت اختلاف نظر پیدا می کنیم، فکر می کنیم که باید از هم انتقام بگیریم، در حالی که نمی توانیم انتقام بگیریم به سمت مسیرهایی می رویم که مانع ایجاد کنیم.

‎وی ادامه داد: بانک ها در توسعه اقتصادی ایران نقش اول را دارند، البته دفاع ما از بانک ها به معنای این نیست که در جریان مشکلات بانک ها نیستیم، ما این مشکلات را می دانیم ولی گاهی اوقات جفا است که حجم خدمات و زحمات این مجموعه ها را در سراسر کشور نادیده گرفت. 

وی در مراسم افتتاح موزه بانک ملى خاطر نشان کرد:ایران کشور بزرگ و متمدنی است که آثار طبیعی و تاریخی زیادی دارد که هر یک از بناها باعث افتخار است، از همین آثار است که می شود به تمدن یک کشور دست پی برد. 

‎اکنون ششصد موزه در کشور داریم که تعدادی از آن متعلق به بخش خصوصی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه