English

بهبود تولید نفت‌ و گاز از مخازن با تجهیزات محققان کشور

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور موفق به طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی صنایع نفت شده است.

بهبود تولید نفت‌ و گاز از مخازن با تجهیزات محققان کشور

به گزارش خبرگزاری موج، حسین دهقانی، مجری طرح، ساخت انواع مختلف تجهیزات آزمایشگاهی برای صنایع نفت و گاز و ارائه خدمات اندازه‌گیری‌های خواص سنگ و سیال مخزن و آنالیز داده‌های مرتبط را از دستاوردهای تحقیقاتی این شرکت دانش‌بنیان نام برد و گفت: در این مطالعات همچنین موفق به ارائه راه‌حل‌های عملی برای بهینه‌سازی عملکرد مخزن و بهبود تولید نفت و گاز از مخازن شدیم.

وی با اشاره به اقداماتی در جهت توسعه میادین نفتی در صنعت بالادستی نفت و گاز، افزود: در این طرح اطلاعاتی در خصوص حفاری مخازن و چاه‌هایی که قابلیت توسعه را دارند، جمع آوری شد.

دهقانی با تاکید بر اینکه این تحقیقات با همکاری دانشگاه‌ها و صنایع اجرایی شده است، ادامه ‌داد: در این پروژه‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز را طراحی و بومی‌سازی کرده و در زمینه مطالعات جامع در زمینه بالادستی صنعت نفت نیز فعالیت می‌کنند.

مجری طرح با تاکید بر اینکه در این تحقیقات موفق به طراحی و بومی‌سازی تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز صنایع نفت و گاز شدیم، خاطرنشان کرد: این تجهیزات در حوزه ارائه خدمات اندازه‌گیری‌های خواص سنگ و سیال مخزن و آنالیز داده‌های مرتبط است.

دهقانی، ایجاد بازاری مناسب برای شرکت‌های فناور فعال در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی را مستلزم حرکت شرکت‌های فناور به سوی کسب استانداردها و پیش‌نیازهای لازم برای ورود به بازار یبن‌المللی دانست و گفت: بازار رقابتی امروز در عرصه تجهیزات نفت و پتروشیمی، انرژی و دیگر حوزه‌ها بر اساس استانداردهای جهانی و مزیت‌های قیمتی پیش می‌رود و بر همین اساس ضمن ایجاد زمینه برای معرفی دستاوردهای شرکت‌ها، تلاش برای تولید محصولات مطابق با استانداردهای ساخت محصول تنها راه حضور در عرصه رقابت خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی