English

رییس مرکز بیولوژیک کشت بافت کشور:

اصلاح نخلستان ها در کشور یک ضرورت است/ دوران جنگ تحمیلی آسیب های زیادی به نخیلات کشور وارد کرد

رییس مرکز بیولوژیک کشت بافت کشور خبر از راه اندازی 2 مرکز تولید کشت بافت خرما تا آخر سال داد.

اصلاح نخلستان ها در کشور یک ضرورت است/ دوران جنگ تحمیلی آسیب های زیادی به نخیلات کشور وارد کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، ایرج رستگار در همایش بین‌المللی کشت بافت خرما با بیان اینکه در دوران جنگ خسارت قابل توجهی به نخیلات کشور وارد شده است گفت: کشور عمان ۲۴ سال است در زمینه کشت بافت خرما فعالیت می کند از همین رو برای انتقال دانش و تکنولوژی مورد نظر در این زمینه به کشور ما سفر کرده‌اند و قرار است در زمینه کشت بافت این محصول با ما همکاری کند.

رییس مرکز بیولوژیک کشت بافت کشور با اشاره به اینکه امروزه بهسازی و اصلاح نخلستان ها در کشور ما یک ضرورت است ادامه داد:برای نوسازی و احیای نخلستان هایمان احتیاج داریم که حتما این کار را انجام دهیم اما شیوه های سنتی مانند استفاده از پاجوش پاسخگوی این نیاز نیست به همین دلیل عمانی ها در زمینه کشت بافت خرما به کمک ما می آیند.

به گفته این مسوول پروتکل های تولید کشت بافت در حال حاضر در اختیار ۴ کشور ایالات متحده آمریکا، انگلستان، فرانسه و اسرائیل است که طبیعتاً تمایلی به ارائه اطلاعات در این زمینه به دیگران ندارند.

رستگار با بیان اینکه تا 2 تا 3 سال دیگر زمان لازم داریم که محصول این مراکز کشت بافت ارائه شود تصریح کرد: تا پایان سال دو مرکز کشت بافت خرما توسط بخش خصوصی تولید خود را شروع می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه