English

هند برای نخستین بار از آمریکا نفت می‌خرد

هند که سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، با خرید یک محموله برای تحویل در اکتبر از سوی شرکت ایندین اویل، برای نخستین بار نفت خام از آمریکا وارد خواهد کرد.

هند برای نخستین بار از آمریکا نفت می‌خرد

به گزارش خبرگزاری موج، این خرید پس از دیدار نارندرا مودی، نخست وزیر هند، از آمریکا در ماه ژوئن صورت می‌گیرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در این دیدار اظهار کرده بود که کشورش به دنبال صادرات بیشتر محصولات انرژی به هند است.

مدیر مالی شرکت ایندین اویل به رویترز گفت: این شرکت ۱.۶ میلیون بشکه نفت مارس آمریکا را که یک نفت سنگین با سولفور بالا است و ۴۰۰ هزار بشکه نفت وسترن کانادین سلکت را خریداری کرده است.

پتروچاینا برنده مناقصه برای فروش این محموله‌ها شده و انتظار می‌رود این محموله از منطقه "گلف کاست" آمریکا بارگیری شود. شرکت ایندین اویل برای خرید این محموله ملزم به دریافت اجازه ویژه از وزارت کشتیرانی بود زیرا مقررات داخلی به نفع استفاده از کشتی‌های حامل پرچم هند برای واردات است.

هند جدیدترین کشور آسیایی پس از کره جنوبی، ژاپن، چین، تایلند، استرالیا و تایوان است که نفت آمریکا را خریداری می‌کند، زیرا این کشورها پس از اینکه کاهش تولید اوپک قیمت نفت سنگین ترش خاورمیانه یا گریدهای دارای سولفور بالا را افزایش داد، به دنبال متنوع کردن واردات نفت از سایر مناطق هستند.

پالایشگاه‌های هندی پس از انجام تغییراتی در کارخانه‌هایشان که فرآوری گریدهای سنگین و دارای سولفور بالا را راحت‌تر کرده است، به دنبال چنین گریدهایی به عنوان خوراک بوده‌اند زیرا این گریدها معمولا به قیمت پایین‌تری نسبت به سایر انواع نفت فروخته می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا ممکن است برای شرکت‌های هندی به یک منبع جایگزین برای چنین گریدهایی تبدیل شود. پالایشگاه هندی بهارات پترولیوم نیز قصد دارد نخستین محموله نفت خام آمریکا را خریداری کند و برای این منظور یک مناقصه خرید منتشر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه