English

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه:

اگر به دنبال اقتصاد جایگزین نفت هستیم باید توجه ویژه ای به معدن و صنایع معدنی داشته باشیم

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با اشاره به مزیتهای تولید فولاد در کشور گفت: مادۀ اولیه و انرژی، برق و گاز در کشور ما فراهم است و خوشبختانه نیروی جوان و متخصص نیز در این زمینه وجود دارد.

اگر به دنبال اقتصاد جایگزین نفت هستیم باید توجه ویژه ای به معدن و صنایع معدنی داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری موج، در ادامه این مراسم، دکتر بهرام سبحانی مدیرعامل گروه فولاد مبارکه ضمن تبریک روز صنعت و معدن با تأکید بر اینکه خالقین اقتصاد مقاومتی و پرچم داران تولید و اشتغال قشر صنعتی هستند که میتوانند اولین جایگزین نفت باشند، گفت: اگر به دنبال اقتصاد جایگزین نفت هستیم باید توجه ویژه ای به معدن و صنایع معدنی داشته باشیم.

وی در همین رابطه ادامه داد: یکی از شاخصه های کمی برای تشخیص توسعه یافتگی جوامع، اندازه گیری مصرف فولاد آنان است. برای تولید یک میلیون تن فولاد، اکتشاف در معدن، استخراج و فرآوری انجام میشود و در ادامۀ این زنجیره، مواد استخراج شده تبدیل به فولاد شده و در همۀ صنایع ازجمله خودروسازی، ساختمان سازی، لوازم خانگی، صنایع مواد غذایی و... مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با اشاره به مزیتهای تولید فولاد در کشور گفت: مادۀ اولیه و انرژی، برق و گاز در کشور ما فراهم است و خوشبختانه نیروی جوان و متخصص نیز در این زمینه وجود دارد.

دکتر سبحانی با اشاره به اینکه در سند چشم انداز ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور پیش بینی شده است افزود: اگر فولاد مبارکه در دو سال گذشته که سخت ترین شرایط فولاد در دنیا بود و به صورت تقریبی تولیدکنندگان بزرگ با چالش جدی مواجه شدند، توانست از این پیچ عبور کند به آن خاطر بود که کل فرآیند تولید فولاد را در مجموعه خود داشت و پراکندگی در مراحل وجود نداشت. بنابراین برای دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد باید به این نکته توجه شود که واحدهای پراکنده کاربردی نیستند و دیر یا زود از گردونه تولید خارج میشوند؛ بنابراین ظرفیتهای بزرگ لازم است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه در انتخاب فناوری باید پاسخ گوی بازار جهانی و محصول مطلوب داشته باشیم خاطرنشان کرد: این نکات باید موردتوجه قرار گیرد، خواه ناخواه باید با اقتصاد دنیا رقابت کنیم و به یقین می توانیم، چون همانگونه که اشاره شد، همه چیز در کشور مهیاست.

وی با اشاره به مزیتهای کسب بازارهای صادراتی در همه بخشهای صنعتی کشور اظهار کرد: اگرچه فولاد مبارکه به دلیل تأمین حداکثری بازار داخل در سال ۹۵ صادرات خود را نسبت به سال ۹۴ کاهش داد، اما این مهم است که نیمی از صادرات فولاد مبارکه به دلیل کیفیت بالای محصولات شرکت به اتحادیه اروپا که خود بزرگترین تولیدکننده فولاد است، انجام شده است.

وی در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال می خواهیم، به یقین این ظرفیت و توانایی در معدن و صنایع معدنی هست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه