English

وزیر ارتباطات کشورمان:

حجم روابط اقتصادی با ترکیه باید به ۵۰ میلیارد دلار برسد

وزیر ارتباطات کشورمان نشست با وزیر اقتصاد جمهوری ترکیه را فرصتی سازنده برای گسترش روابط اقتصادی تجاری و صنعتی دو کشور برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم حجم روابط اقتصادی به ۳۰ میلیارد دلار در سال افزایش پیدا کند که به این رقم قانع نبوده و می‌توانیم تا ۵۰ میلیارد دلار نیز آن را افزایش دهیم.

حجم روابط اقتصادی با ترکیه باید به ۵۰ میلیارد دلار برسد

به گزارش خبرگزاری موج، نیهات زیپچی، وزیر اقتصاد جمهوری ترکیه که به تهران سفر کرده است، صبح امروز با محمود واعظی به عنوان رییس طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه دیدار کرد.

واعظی با بیان اینکه در سال‌های گذشته کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به صورت منظم برگزار شده است، ادامه داد: در این نشست تصمیم گرفته شد، بیست و ششمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در مهرماه در تهران برگزار شود و  دو طرف تا زمان برگزاری در جهت رفع موانع تلاش کنند.

 واعظی با تاکید بر اینکه موافقت‌نامه تجارت ترجیحی میان دو کشور گامی مترقی است، افزود: در این زمینه اعتقاد به بازنگری و اصلاح داریم تا اقلام گسترش یابد؛ همچنین  لازم است، موافقت‌نامه ترجیحی در آینده به تجارت آزاد تبدیل شود.

 وی به تسهیل روابط بانکی ایران و ترکیه اشاره کرد و ادامه داد:  در آینده نزدیک رییس بانک مرکزی ترکیه به ایران می‌آید تا موانع موجود برطرف شود.

 رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به تشکیل کمیته حمل و نقل قبل از تشکیل کمیسیون مشترک، اشاره کرد و ادامه داد:‌ اگر موانع رفع نشد در مرز مشترک دیدار و در محل، ‌ مسایل را حل می‌کنیم.

واعظی  با بیان اینکه گسترش روابط  ایران و ترکیه و  همکاری‌های دوجانبه،   موجب ثبات و صلح در منطقه می‌شود، افزود: هم روابط ایران و ترکیه حایز اهمیت است و هم نقش این روابط  در منطقه  موثر است.

 وی با تاکید بر اینکه همکاری در زمینه انرژی و حمل و نقل  را  در دستور کار داریم، ادامه داد: ما به عنوان روسای کمیسیون مشترک وظایف مهمی بر دوش داریم.

واعظی روابط دو کشور و تلاش برای گسترش همکاری‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ تنها روابط تجاری بین دو کشور  مطرح نیست و می‌توان نقش کشور سوم نیز مد نظر باشد که برای ایران این موضوع حایز اهمیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی