English

گمرک ایران اعلام کرد؛

آغاز مذاکرات گمرکی ایران و اتحادیه اروپا

مذاکرات رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، برای گسترش مناسبات گمرکی و توسعه و تسهیل تجارت، در بروکسل آغاز شد.

آغاز مذاکرات گمرکی ایران و اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گمرک ایران، مذاکرات رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا برای گسترش مناسبات گمرکی و توسعه و تسهیل تجارت، در بروکسل آغاز شد؛ این مذاکرات میان رئیس کل گمرک ایران و مدیرکل گمرک و مالیات اتحادیه اروپا صورت گرفت و دو طرف در خصوص جزییات گسترش همکاری های گمرکی، توسعه و تسهیل تجارت، بحث و تبادل نظر کردند.

پیگیری مذاکرات انجام شده در خصوص مبادله موافقت نامه همکاری های متقابل اداری در امور گمرکی میان ایران و اتحادیه اروپا، با توجه به اعزام هیاتی از اتحادیه اروپا در سال گذشته به کشورمان، از دیگر محورهای این مذاکرات بود و دو طرف اعلام کردند که  اراده کامل برای توسعه مناسبات گمرکی وجود دارد و  فضای حاکم بر این همکاری ها بسیار مثبت است.

مهمترین محورهای مذاکرات انجام شده شامل بررسی نحوه تبادل الکترونیکی اطلاعات، موضوع فعالان اقتصادی مجاز، همکاری های آموزشی و پژوهشی، همکاری های مشترک در جهت مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تخلفات گمرکی بود و طرفین بر اجرای هرچه سریعتر جهت طی مراحل تشریفات قانونی و اخذ مجوزهای لازم برای امضا و مبادله موافقتنامه های گمرکی تاکید کردند.

براساس این گزارش؛ دیدار مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک ایران با مدیران ارشد امور گمرکی اتحادیه اروپا در بلژیک انجام شد و در ملاقات مذکور مدیران بخشهای مختلف  گمرک و مالیات اتحادیه اروپا شرکت داشتند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه