English

وزیر جهاد کشاورزی:

روابط بخش کشاورزی ایران با اعضای اتحادیه اروپا پس از برجام توسعه یافته است

کمیسر امور کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: از سه ماهه اول سال 2018 نظام تحقیقات کشاورزی ایران از حمایت مالی اتحادیه اروپا برخوردار خواهد شد.

روابط بخش کشاورزی ایران با اعضای اتحادیه اروپا پس از برجام توسعه یافته است

به گزارش خبرگزاری موج ، فیل هوگان در دیدار با  محمود حجتی  در حاشیه چهلمین اجلاس بین المللی سازمان خوار و بار کشاورزی ملل متحد (فائو) در شهر رم افزود: بر اساس توافقات بعمل آمده با وزیر جهاد کشاورزی ایران، کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا دستور پذیرش جمهوری اسلامی ایران در برنامه ها و طرح های مهم این اتحادیه به ویژه برنامه تامین مالی پروژه های تحقیقات کشاورزی را صادر کرده است و از سه ماهه اول سال 2018 نظام تحقیقات کشاورزی ایران از حمایت مالی اتحادیه اروپا برخوردار خواهد شد.

وی گفت: با توجه به پتانسیل ها و پیشرفت های چشمگیر کشاورزی ایران، اتحادیه اروپا اهمیت فوق العاده ای برای توسعه همه جانبه روابط در بخش کشاورزی با تهران قایل است. در ماه های گذشته با تبادل چند هیات در سطح بالا میان اتحادیه اروپا و وزارت جهاد کشاورزی ایران، حوزه ها و زمینه های مشترک و اولویت دار برای اجرای پروژه های مشترک به ویژه آب و خاک، شیلات، کیفیت و ایمنی غذایی، بهداشت دامی و نباتی و توسعه کشاورزی ارگانیک شناسایی شده است.

هوگان افزود: من به دعوت وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در ماه نوامبر سال جاری میلادی به همراه یک هیات شصت نفره از بخش های مختلف اتحادیه اروپا و مدیران عامل شرکت های بزرگ کشاورزی اروپا به تهران سفر خواهم کرد. این سفر نماد اراده و عزم سیاسی بالای اتحادیه اروپا برای توسعه روابط با ایران در بخش کشاورزی است. تا پیش از اجلاس مشترک تهران، کلیه مسایل باقیمانده بین ایران و اتحادیه اروپا در مباحث زیرساختی تجارت به ویژه حفظ نباتات و دامپزشکی حل و فصل خواهد شد. از ایران جهت مشارکت در برنامه حفظ نباتات اتحادیه اروپا نیز دعوت بعمل می آید.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی کشورمان نیز در این نشست گفت: پس از برجام، روابط بخش کشاورزی ایران با اعضای اتحادیه اروپا به صورت چشمگیری ارتقا یافته است

وی افزود: با توجه به تنوع بالای اقلیمی و بیولوژیکی ایران، همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا در جهت تکمیل زنجیره عرضه گیاهان دارویی با هدف تامین نیازهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اولویت های همکاری به شمار می آید.

تدوین پروژه ها و فعالیت های مشترک عملیاتی از طریق نمایندگان ویژه تعیین شده توسط وزیر جهاد کشاورزی و کمیسیونر اتحادیه اروپا خواهد بود.در دو سال گذشته کارهای مشترک بسیار خوبی در زمینه تبادل ژرم پلاسم و مواد ژنتیکی گیاهی و دامی، بذر، سموم باکیفیت و ماشین الات با اتحادیه اروپا صورت گرفته است که بعضا در افزایش عملکرد محصولات نقش بسزایی داشته است و در دستور کاری قرار دارند.

حجتی همچنین اظهار داشت : در دیدار امروز با کمیسر کشاورزی اتحادیه اروپا به توافق رسیدیم تا یک سند جامع همکاری را در زیر بخش های مختلف کشاورزی فراهم کنیم تا انشاالله در سفری که فیل هوگان به همراه هیات اروپایی در فصل پاییز امسال به ایران خواهد داشت بتوانیم یک سند جامع همکاری را امضا کنیم.

چهلمین دوره از اجلاس بین المللی فائو از روز دوشنبه آغاز و تا روز شنبه 8 ژوئن (17 تیر) ادامه خواهد داشت و در جریان آن اعضای شورای فائو و رئیس جدید شورای مستقل این سازمان (ICC) نیز انتخاب خواهند شد.

کنفرانس بین المللی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد مهمترین نشست تصمیم گیری این سازمان است که هر دو سال یک بار با حضور وزیران کشاورزی و برخی از روسای جمهور و سایر مقام های 194 کشور عضو فائو برگزار می شود.

شرکت کنندگان در این کنفرانس درباره موضوعات مهم منطقه ‌ای، اوضاع تغذیه و کشاورزی، مدیریت خشکسالی و کمبود آب ، کشاورزی خانوادگی و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و غذایی به بحث و گفت و گو می پردازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه