English

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتى :

پرداخت مطالبات گندم کاران به روز مى شود/مناسب نبودن کیفیت گندم ٢ استان

معاون وزیر جهاد کشاورزى گفت:٣٥٠ طرح طرح نیمه تمام در حوزه ذخیره سازى کالاهاى أساسی تا پایان سال افتتاح می شود.

پرداخت مطالبات گندم کاران به روز مى شود/مناسب نبودن کیفیت گندم ٢ استان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزارى موج، یزدان سیف در نشست خبرى با اشاره به اینکه تا امروز ٥ میلیون ١٥٨ هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شده است گفت:١٠.٥ میلیون تن باید تا پایان فصل زراعى خرید تضمینی گندم انجام بگیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود:رقم خریدارى شده گندم نسبت به سال گذشته ٥.٥ تا ٦درصد کاهش خرید تضمینی داشتیم ولی افزایش عملکرد گندم داشتیم.

وی در خصوص کیفیت گندم اشاره کردو گفت: گندم ما به لحاظ میزان پروتین  و گلوتن افزایش داشته است ولی هنوز گندم ٢ استان به کیفیت مناسبی نرسیده است.

به گفته سیف ٥٠٠ هزار تن گندم کمتر خریدارى شده است اما کیفیت گندم نسبت به سال هاى گذشته مناسب تر شده و درحال حاضر کیفیت گندم به بالاى ١٢ تا ١٢.٥ درصد رسیده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانى دولتى ایران خاطر نشان کرد: در حوزه دانه های روغنى ١٤٠ هزار تن  کلزا خریداری شده است.

سیف ادامه داد:٥ استان در تولید گندم رتبه مناسبی دارد که شامل خوزستان، گلستان، فارس، خراسان  رضوى و اردبیل می باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ٨٠درصد خرید کلزا داشتیم ادامه داد:٣هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان از پول کشاورزان پرداخت شده است.

سیف درباره پرداخت مطالبات کشاورزان توضیح داد:تا ٢٧ خرداد امسال ٥٠ درصد از مطالبات کشاورزان را پرداخت کردیم و مابقى مطالبات بزودى در چند ماه آینده انجام مى گیرد و میزان خسارت و دیر کرد پرداختى به کشاورزان داده مى شود تا مشکلی گندم کاران نداشته باشند 

مشکلی در تأمین کالاهاى اساسى نداریم

معاون حجتى اذعان کرد:تمام سیلو هاى بین ١٠ تا ١٣ سال گذشته است و برنامه اى داریم که ٣٥٠ سیلو جدید تا پایان سال به بهره بردارى برسد.

برنج های آلوده وارداتی خوراک دام شد

وی با بیان اینکه تامین کالای استراتژیک به خوبی انجام می شود، افزود: ما خریدهای خود را انجام داده ایم برخی از محصولاتمان روی کشتی است و به زودی وارد کشور می شود ضمن اینکه بخشی از نیاز ما از محصولات داخلی تامین می شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از اعلام ذخایر محصولات کالاهای استراتژیک خودداری کرد.

معاون وزیر جهادکشاورزی درباره تعیین تکلیف برنج های تاریخ گذشته و آلوده که بحث آن ها طی سال های گذشته مطرح شده بود افزود: هیچ برنجی از انبارهای دولتی خارج نمی شود مگر اینکه تمامی استاندارهای لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ممکن است استثنا خطایی در این زمینه رخ داده باشد گفت: به همین دلیل باید از مردم ایران عذرخواهی کنیم.

سیف درباره آخرین وضعیت این برنج ها گفت: برخی از این برنج ها به عنوان خوراک دام مصرف و برخی از آنها نیز معدوم شده است. ضمن اینکه برای تعیین تکلیف بخشی از این برنج ها نیز باید دادگاه حکم دهد و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

وی همچنین در پاسخ به این موضوع که واردات برنج از تایلند به کجا رسید، خاطرنشان کرد: تایلند و هند دو کشور بزرگ صادرکننده برنج هستند که از 50 میلیون تجارت برنج در دنیا، 25 درصد در دست تایلند و 25 درصد در اختیار هند است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولت ایران اضافه کرد: باید انحصار واردات از یک کشور را بشکنیم تا قدرت چانه‌زنی ما بالا برود، برای همین یکی از سیاست‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران افزایش و تنوع مبادی وارداتی است. طبق همین روال از تایلند برنج وارد کرده‌ایم که هم‌اکنون کشتی آن در راه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه