English

مدیرکل راه آهن شرق:

۱۶درصد ترانزیت ریلی سرخس افزایش یافت

یک مقام مسئول در شرکت راه آهن از افزایش ۱۶ درصد ترانزیت ریلی از مرز سرخس در ۳ ماهه ابتدایی امسال نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 ۱۶درصد ترانزیت ریلی سرخس افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شرکت راه آهن، مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ۲۰۵ هزار تن بار ترانزیتی در ۳ ماهه نخست سال جاری از طریق مرز ریلی سرخس حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است.

محمد هادی ضیایی مهر افزود: از میزان بار حمل شده در بازه زمانی مذکور ۶۵ هزار تن آن محموله کود شیمیایی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۰ درصد افزایش داشته و ۶۶ هزار تن از این بار نیز گوگرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۵ درصد رشد داشته است.

وی تأکید کرد: سایر کالاهای ترانزیتی حمل شده از مرز سرخس پنبه و مواد شیمیایی و عمده مبادی آن کشورهای ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان است.

ضیایی مهر خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت راهبردی و ترانزیتی کشور، می توان فرصت ها و مزیت های زیادی را برای ترانزیت کشور در نظر گرفت والبته بهره برداری درست و به موقع از این فرصت ها و همچنین انجام سرمایه گذاری لازم و تبلیغات گستردۀ همزمان می تواند در بهره برداری اثربخش از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد ترانزیتی کشورموثر باشد، لذا نحوه بهره برداری از این مزیت ها و فرصت ها و برقراری ارتباط  حمل و نقلی با کشورهای هدف می تواند نقش برجسته ای در تسهیل تجارت میان آسیا و اروپا و کشورهای منطقه و توسعه ترانزیت در نتیجه ارز آوری برای کشور، ایفا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه