English

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد

صادرات ۶.۵ میلیارد دلاری صنایع معدنی ایران در سال گذشته

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: سال گذشته صادرات بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

صادرات ۶.۵ میلیارد دلاری صنایع معدنی ایران در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج، علی یزدانی شامگاه شنبه( ۳ تیر) در جمع خبرنگاران استان در سنندج با اشاره به بازدیدی که از شهرک های صنعتی کامیاران و سنندج داشت، اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته، یکی از شهرک‌های صنعتی سنندج را که ۱۴ سال از مصوبه تاسیس آن می‌گذرد و  بلاتکلیف مانده بود از وضعیت راکد به فعال تبدیل کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از منابع استانی برای فاز نخست این شهرک پیش بینی شده است، عنوان کرد: براساس برآوردهای انجام شده به حدود ۲۷۰ واحد تولیدی کوچک در این شهرک زمین واگذار می‌شود و به هیئت مدیره شهرک‌های صنعتی استان اختیارات کامل در راستای سرمایه گذاری در شهرک‌ها داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه  ۸۰ درصد از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی افزایش قیمت نداشتیم، گفت: از محل منابع شهرک‌های صنعتی به ۱۶۰ هزار نفر از اعضای بنگاه‌های کوچک و متوسط آموزش‌های لازم ارائه شده است و از دیگر مشوق‌های اعمال شده تامین ۵۰ درصد هزینه حضور بنگاه‌های کوچک در نمایشگاه‌ها و هزینه پژوهش و تحقیق بوده است.

یزدانی ضمن اشاره به اینکه در استان‌هایی هم چون کردستان کل هزینه‌های مربوط به اداره کل استاندارد در حمایت از بنگاه‌های کوچک تامین می‌شود، ذکر کرد: ۵ هزار و ۹۴۰ معدن در کشور وجود دارد و بالغ بر ۵۳ درصد از تولیدات معدنی کشور در حوزه مصالح ساختمانی است.

وی میزان تولیدات معدنی کشور در سال گذشته را ۳۹۶ تن اعلام کرد و افزود: صادرات بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بود.

وی به ظرفیت معادن فلز و غیر فلزی در کشور اشاره کرد و گفت: سامانه بهین یاب در خصوص تسهیل کار و ارائه خدمات به تولید کنندگان راه‌اندازی شده است که تاکنون هزار و ۳۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد تنها بالغ بر ۵۰ بنگاه معدنی بوده است.

وی در پایان یادآور شد: ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در سال جاری پیش بینی شده است و ۲ هزار واحد معدنی، ۵ هزار بنگاه که قراراست نوسازی شوند و ۶ هزار طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی موجود در کشور مشمول دریافت میزان تسهیلات مذکور می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی