English

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی خبرداد؛

افزایش قیمت مرغ در آستانه عید فطر

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی خبر از افزایش قیمت مرغ از اواخر هفته داد.

افزایش قیمت مرغ در آستانه عید فطر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ، مهدی یوسف خانی  درباره بازار محصولات پروتینی  در چند روز آینده گفت: با توجه به نزدیک شدن به آستانه عید فطر از اواخر هفته پیش بینی می‌شود تقاضا مصرف کنندگان افزایش پیدا کند و نرخ مرغ در بازار افزایش یابد.

یوسف خانی توضیح داد: نرخ مرغ گرم طی چند روز آینده در بازار کاهش می یابد و هم اکنون 300 تومان مرغ گرم کاهش قیمت داشته است و علت این ارزانی ازدحام عرضه بازار از طرف مرغداران و کاهش تقاضا در بازار می باشد.

به گفته این مسوول نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴ هزار و ۶۰۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۶ هزار و ۳۰۰ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ۶ هزار و ۴۵۰ و خرده فروشی ۷ هزار و ۵۰ تومان است.

یوسف خانی  نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر و بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۷ هزار و ۵۰ تومان  عنوان کرد و افزود:نرخ هر کیلو سینه با کتف ۱۱ هزار تومان، سینه بدون کتف ۱۲ و فیله مرغ ۱۵ هزار تومان است.

به گزارش خبرگزاری موج، در اوایل ماه مبارک رمضان برخی از مسوولان از افزایش نرخ مرغ خبر دادند و همان طور در بازار قیمت این محصول پروتینی گران شد و علت آن هم  کمبود جوجه‌ریزی در بهار  از طرف مرغداران اعلام شد.

همچنین در چند مصاحبه قبل با  رئیس اتحادیه پرنده و ماهی علت گرانی مرغ را در اوایل ماه رمضان را اینگونه بیان کرد که  زنجیره تولید به طور کلی از زیربنا مشکل دارد و قیمت نهاده‌ها و جوجه یک روزه آن قدر تغییر می‌کند که نمی‌شود برای تولید مرغ برنامه‌ریزی کرد.

تجربه نشان داده که معمولا در آستانه مناسبت های خاص مذهبی و یا ملی قیمت بسیاری از محصولات و کالاها و به ویژه مواد غذایی افزایش چشمگیری می یابد که بالا رفتن قیمت مرغ و گوشت نماد بارز این مساله است که متاسفانه هر سال تکرار می شود و مردم در آستانه ماه مبارک رمضان  و اواخر این ماه باید دغدغه یافتن و تهیه اجناس ارزان تر را نیز داشته باشند که متاسفانه عکس این موضع اتفاق می افتد.

شایان ذکر است در آخرین گزارش بانک مرکزی از خرده فروشی ها اعلام شد: گوشت مرغ 0.7 درصد افزایش داشته است

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه