English

با جمع آوری حدود ۲۰ میلیارد ریال انجام شد:

برگزاری چهارمین جشن گلریزان شرکای تجاری کسب و کار شرکت فولاد مبارکه

در این ضیافت که به گفتۀ دکتر سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه، میزبان اصلی آن خداوند مهربان بود، بار دیگر شرکای تجاری کسب و کار فولاد مبارکه گرد هم آمدند تا با محوریت فولاد مبارکه زمینۀ آزادی همنوعان خود را فراهم آورند و جامعۀ پیرامون خود را به محل مصفاتری برای زندگی مبدل کنند.

برگزاری چهارمین جشن گلریزان شرکای تجاری کسب و کار شرکت فولاد مبارکه

به گزارش خبرگزاری موج، چهارمین جشن گلریزان شرکای تجاری کسب و کار فولاد مبارکه، ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، به میزبانی این شرکت در مجموعۀ فرهنگی - ورزشی فردوس برگزار شد و طی آن با حضور حدود یکصد شرکت از شرکای تجاری کسب و کار فولاد مبارکه، مبلغی نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری شد.

در این ضیافت که به گفتۀ دکتر سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه، میزبان اصلی آن خداوند مهربان بود، بار دیگر شرکای تجاری کسب و کار فولاد مبارکه گرد هم آمدند تا با محوریت فولاد مبارکه زمینۀ آزادی همنوعان خود را فراهم آورند و جامعۀ پیرامون خود را به محل مصفاتری برای زندگی مبدل کنند.

این گزارش حاکی است در بخش نخست این مراسم دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه، ضمن قدردانی از تشریک مساعی همۀ شرکتهای زیرمجموعه و طرف قرارداد فولاد مبارکه گفت: یکی دیگر از افتخارات فولاد مبارکه این است که در شبهای ماه مبارک و در ایام لیالی قدر در خدمت همۀ کسانی است که در کنار فعالیت اقتصادی خود، دغدغۀ مسائل اجتماعی جامعه را نیز دارند.

وی با تأکید بر اینکه در چنین برنامه هایی به واقع میزبان اصلی، خداوند مهربان است و اوست که شاهد و ناظر بندگانی است که در راه او انفاق می کنند، گفت: به لطف خداوند و با همت همۀ شرکای تجاری کسب و کار فولاد مبارکه، این چهارمین برنامه ای است که توفیق یافته ایم برای خدمت به زندانیان جرائم غیرعمد برگزار کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه در سه جشن گلریزان سالهای قبل فولاد مبارکه، به ارادۀ خداوند و با همت همۀ شرکای تجاری این شرکت، بیش از یک هزار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند، خاطرنشان کرد: هیچ لذتی بالاتر از این نیست که انسان توفیق و لیاقت خدمت به همنوع خود را داشته باشد؛ وقتی یک پدر، یا به عبارت بهتر، ستون و محور یک خانواده، که ناخواسته گرفتار شده و از خانواده جدا افتاده است به آغوش گرم آنان بازمیگردد، آنگاه درمییابیم که دنیا میتواند جای بهتری برای زندگی باشد، اگر بین هیچ فرزند و پدری جدایی نباشد.

دکتر سبحانی با بیان اینکه بنا به فرمودۀ خداوند در قرآن کریم، به یقین آنان که در راه خداوند انفاق میکنند، چندین برابر آن را به طور مشهود و نامشهود از خداوند متعال در دنیا و آخرت دریافت خواهند کرد، افزود: همۀ ما در زندگی شخصی و همچنین در محیط کار خود با حوادث به خیرگذشتۀ زیادی سروکار داشته و داریم؛ اگر نیک بنگریم خواهیم دید که هریک از این حوادث اگر به خیر نمی‌گذشتند یا نگذرند، همۀ ما دائما با چندین و چند حادثۀ تلخ و ناگوار مواجه بودیم. یکی از علتهای حادثنشدن همۀ این اتفاقها انفاق بخشی از مال در راه خداوند است.

وی حضور مدیران عامل و شرکای تجاری کسب و کار فولاد مبارکه را در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد افتخار بزرگی برای فولاد مبارکه دانست و تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم زندانی شدن یک شخص در اثر جرمی غیرعمد، فقط زندانی شدن خود آن شخص نیست؛ بلکه بروز این مشکل منجر به گرفتاری یک خانواده و چه بسا یک فامیل میشود و چنانچه به موقع برای آزادی این فرد اقدامی صورت نگیرد، آنگاه باید متلاشی شدن کانون یک خانواده و در پی آن گسترش ناهنجاریهای اجتماعی را نظاره گر باشیم. به خاطر داشته باشیم با زندانی شدن یک فرد، بیشترین آسیب را افراد خانواده و اطرافیان او متحمل میشوند.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: به خاطر داشته باشیم وقتی هزار زندانی آزاد می شوند به واقع هزار خانواده آزاد شده اند؛ خانواده هایی که از پدر و مادر، همسر، فرزند، برادر و خواهر تشکیل شده است. آزادی یک هزار نفر زندانی به واقع یعنی آزادی چهار تا پنج هزار نفر از افراد همین جامعه ای که در آن زندگی میکنیم.

در حاشیۀ برگزاری این مراسم، خبرنگار فولاد ضمن مصاحبه با برخی شرکت کنندگان در این مراسم و برقراری ارتباط با اساتید دانشگاه و صاحبنظران حوزه های اجتماعی نظر ایشان را درخصوص آثار برگزاری اینگونه جشنهای گلریزان جویا شده است که ماحصل این گفت و گوها پیش روی شما خوانندگان محترم خبرنامه است:

 

سید اسدالله جولایی رئیس ستاد دیۀ کل کشور: وجود فولاد مبارکه از نظر اقتصادی و اجتماعی برای کشور برکت است

هر بار که برای حضور در جشن گلریزان فولاد مبارکه به اصفهان دعــــــوت مــیشــوم، نسبت به نوبت قبل با شور و شوق بیشتری در این جشن باشکوه حاضر میشوم؛ زیرا گلریزان فولاد مبارکه، همانند عملکرد اقتصادی این شرکت، از جنس خودش است؛ و این برای خود بنده نیز جای بسی افتخار است که در همۀ این ادوار در این جشن حضور داشته ام. این چهارمین سال است که فولاد مبارکه با برپایی جشن گلریزان آستین همت بالا زده است تا بخش دیگری از زندانیان جرائم غیرعمد را آزاد کند. وجود فولاد مبارکه، از این نظر که در صنعت فولاد کشور و در امور خیر و عام‌المنفعه پیشگام است، باعث برکت و مباهات همۀ ایرانیان، به ویژه مردم خون گرم استان اصفهان است.

در ایام پر خیر ماه مبارک رمضان، هر شب در گوشهای از ایران اسلامی، شاهد برپایی جشن گلریزان بودهایم. امسال بیش از ۲۹۰ جشن گلریزان در کشور برگزار میشود که یکی از آنها جشن گلریزان فولاد مبارکه در اصفهان است. در این خصوص، باید اعتراف کنم که به برکت وجود شرکت فولاد مبارکه، استان اصفهان در برپایی جشن گلریزان رتبۀ نخست را دارد.

باید عملکرد خوب مردم استان اصفهان و به ویژه شرکت فولاد مبارکه را به همه مردم ایران اطلاع رسانی کنیم و شرایطی فراهم کنیم که سایر شرکتها و سازمانها نیز از فولاد مبارکه الگوبرداری کنند تا فرهنگ کمک به همنوع به شکل جدی تری در جامعه نهادینه شود.

باید توجه داشته باشیم گلریزان های فولاد مبارکه هزار انسان را از بند آزاد کرده است و ما امروز در حالی از آزادسازی یک هزار انسان سخن میگوییم که به دفعات زیاد، در روایات و سخن بزرگان، آزادی و نجات یک تن از آنان نجات یک جامعه قلمداد شده است. مشارکت در گلریزان ها، به معنای واقعی، چیزی غیر از انفاق در راه خداوند و گروگذاشتن آبرو نیست؛ بنابراین تلاش کنیم با انفاق بخشی از مال خود به داشتن جامعه ای سالم و به دور از هرگونه آسیبهای اجتماعی کمک کنیم.

خسروی وفا رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیۀ اصفهان: فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین خیر استان اصفهان کمکهای ارزشمندی کرده است

اگر امروز در این مکان برای فراهم کردن اسباب آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گرد آمده ایم، این به خاطر ابتکار عمل و اقدام مردمی شهید لاجوردی مؤسس جشنهای گلریزان است و در ادامۀ این حرکت باید قدردان اقدامات شایستۀ فولاد مبارکه در این راستا باشیم.

انصافا و بدون هرگونه تعارف، به سهم خود از همه شرکتهایی که به نوعی با فولاد مبارکه در ارتباط هستند، به ویژه از مدیریت فولاد مبارکه، تشکر و قدردانی میکنم که با این حرکت اقدامی شایسته برای ساماندهی خانواده های آسیب دیده انجام میدهند.

خوشبختانه در این چند سالی که بنده از نزدیک شاهد بوده ام و در جشنهای گلریزان فولادمبارکه حضور داشتم، این شرکت به عنوان بزرگترین خیر استان اصفهان کمکهای ارزشمندی در این راستا کرده است.

وی افزود: خوشبختانه حس نوعدوستی نزد ایرانیان و مخصوصا در استان اصفهان به خوبی رشد کرده است، تا جایی که به شکلی بی نظیر در این استان بیش از ۴۰۰ مجموعۀ خیریه وجود دارد و یکی از بزرگترین خیّرین این استان را به جرئت میتوان فولاد مبارکه نامید.

وی با تأکید بر اینکه حل مشکلات افرادی که ناخواسته در زندانها گرفتار شده اند و بازگرداندن امید و شادمانی به کانون خانواده هایی که سرپرست آنها گرفتار شده است به همت بیشتری نیاز دارد، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۶.۵ میلیارد تومان از مبلغ مذکور توسط هیئت های سازش تحت نظر دستگاه قضایی استان رضایت گرفته شده است.

در حال حاضر ۸۵۰ نفر زندانی در استان داریم که شاکیان آنها واقعا ذیحق هستند؛ شاکیانی که به دلیل تصادف بعضا چندین عضو اصلی خود را از دست داده اند و شخص مجرم باید پنج تا شش دیۀ کامل را بپردازد. به هرحال، باید با همت بالای همۀ کسانی که در این گلریزان ها شرکت میکنند، اسباب آزادی این افراد و گرم شدن کانون خانوادۀ آنان را فراهم کنیم.

محمد ناظمی هرندی مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه: اینکه در سخت ترین شرایط چرخ اقتصادی فولاد مبارکه و شرکتهای زیرمجموعه به خوبی می چرخد، از آثار و برکات عنایت خاص خداوند و همین اقدامات خیرخواهانۀ آنان است.

این چهارمین سال است که فولاد مبارکه میزبانی جشن گلریزان شرکای تجاری کسب و کار خود را بر عهده دارد. همه ساله در ایام پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان، شرکای تجاری کسب و کار فولاد مبارکه اعم از مشتریان، تأمین کنندگان، شرکتهای زیرمجموعه و همچنین معاونین، مدیران و کارکنان فولاد مبارکه مبالغ قابل توجهی را به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص می دهند؛ به نحویکه طی سه سال گذشته بالغ بر یک هزار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از محل همین گلریزان های فولاد مبارکه آزاد شدند و دوباره چشم و چراغ امید و نشاط در خانواده های آنان روشن شد.

بدون اغراق نیست اگر اذعان کنیم که سازمانهایی که با آغوش باز توجه به مسئولیتهای اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده اند، همانند انسانها دارای روح و احساس هستند.

به لطف خداوند و با همت و تلاش همۀ مدیران و کارکنان فولاد مبارکه، اکنون این شرکت به لحاظ اقتصادی در جایگاه تثبیت شده و محکمی قرارگرفته است و به طور طبیعی شرکای تجاری کسب و کار این شرکت نیز رشد کرده اند؛ از اینرو، هنگام مشارکت های اجتماعی نیز اینچنین سازمانهایی در بخش مسئولیتهای اجتماعی به درجاتی از رشد اقتصادی و فکری رسیدهاند که با آغوش باز از حضور در چنین برنامه هایی استقبال میکنند.

به ویژه اینکه شرکتها و افراد شرکت کننده در گلریزان در مقاطع مختلف، بازتاب مثبت کمکهای خود را در روند رونق اقتصادی شرکت و زندگی شخصی خود مشاهده و لمس کرده اند.

حمیدرضا قندی عضو ستاد دیۀ استان و مدیرعامل تعاونی مصرف کارکنان فولاد مبارکه: آنچه برای انسان باقی میماند خدمت به خلق و انسانیت است

برپایی جشن گلریزان یکی از کارهایی است کـــه در آن انــســـــان، هـمـانــنـد سـائلان، دست یاری به سوی افراد خیرخواه و انفاق کننده دراز میکند.

با توجه به آثار بسیار خوبی که آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد برای جامعه دارد، از فعالیت در چنین برنامه هایی لذت میبریم. کسانی که در چنین مراسمی حاضر میشوند به خوبی درک کرده اند که آنچه برای انسان باقی میماند خدمت به خلق و انسانیت است.

ایرج نحوی مدیر نمایندگی ستاد دیۀ اصفهان: کمک به زندانی، کمک به جامعه و کانون خانواده است

کمک به فرد زندانی نجات یک نفر نیست؛ در اصل کمک به خانوادۀ آن شخص و کمک به جامعه ای است که تبعات گرفتاری این شخص متوجه آن است. در این حالت جامعه ناخواسته باید هزینه هایی را که یک فرد در اثر جهل به قانون مرتکب شده است تحمل کند. به خاطر داشته باشیم، امیر مؤمنان علی(ع) فرموده اند: «نیازمندی که به تو مراجعه میکند، خداوند او را فرستاده است؛ چنانچه کمک خود را از او دریغ کردی، درحقیقت لطف الهی را از خود دور کرده ای.»

اسدالله گرجیزاده مدیرکل زندانها و نایبرئیس هیئتامنای ستاد دیۀ استان اصفهان : پیشگیری از وقوع جرم وظیفۀ آحاد یک جامعه است

حـــل مشــــکل یک زندانی باعث کاهش آسیبهای اجتماعی میشود و در ادامه شاهد خواهیم بود که جرم و جنایت نیز در جامعه کاهش مییابد. به محض ورود یک فرد به زندان این خانواده است که بیشترین فشار و آسیب را متحمل میشود؛ بنابراین گلریزان فولاد مبارکه میتواند در قوام و دوام کانون خانواده ها و سلامت جامعه مؤثر باشد.

تقی پور عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان اصفهان: با این اقدام فولاد مبارکه فرهنگ نیکوکاری و همدلی در جامعه تقویت میشود

با زندانی شدن فرد سرپرست خانوار، خانواده مورد تهدید قرار میگیرد و با آسیب جدی مواجه میشود. در این حالت، مشکل، برقراری ارتباط با فضای زندان و تردد در آن محیط و همچنین آسیبهای روانی و نگاه های اجتماعی است که متوجه فرزندان و اطرافیان شخص زندانی میشود.

همۀ این عوامل باعث میشود فرد نتواند در درازمدت این مسئله را به صورت یک چالش و مسئله کوتاه مدت بر خود هموار کند و بپذیرد. پرداخت هزینه های مربوط به دیۀ جرائم غیرعمد، که اکنون بخشی از آن توسط شرکت فولاد مبارکه در حال انجام است، باعث میشود فرهنگ نیکوکاری، گذشت و همدلی در بین افراد جامعه تقویت شود.

رضا اسماعیلی استاد دانشگاه: حضور نداشتن پدر در خانواده موجب میشود که ستون خیمه گاه خانواده به طور جدی آسیب ببیند

حضور نداشتن پدر در خانواده موجب میشود که ستون خیمه گاه خانواده به طور جدی آسیب ببیند و روابط عاطفی افراد خانواده دچار اختلال شود. کمبود محبت پدر در خانواده پیامدهای منفی و مخربی برای فرزندان و همسر شخص به همراه دارد. بنابراین، چنین اقداماتی میتواند از این آثار مخرب پیشگیری کند.

احمد کارگهی مدیرعامل شرکت توکا فولاد: با آزادسازی یک زندانی به کاهش جرم و جنایت و داشتن جامعهای بهتر کمک شده است

ضمن ابراز خوشحالی از اینکه بار دیگر افتخار حــضــــور در جـــشـــن گلریزان فولاد مبارکه را به دست آوردم، باید عرض کنم شرکت توکا فولاد نیز با الگوبرداری از فولاد مبارکه همواره ایفای نقش در مسئولیتهای اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است و حضور در گلریزان و کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در راستای همین امر بوده است.

مدیریت توکا بر این عقیده است که با آزادسازی یک زندانی به کاهش جرم و جنایت و داشتن جامعه ای بهتر کمک شده است.

علیرضایی مدیرعامل شرکت سریر صنعت امیر

این باعث افتخار بنده است که در سالهای قبل نیز در جشن گلریزان فولاد مبارکه حضور داشتم. جشن گلریزان تلاش انسان هایی است که میخواهند در غم و شادی افراد آسیب دیدۀ جامعه شریک باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی