English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

هماهنگی نهادهای کشاورزی برای موفقیت طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالا الزامی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، اجرای طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالای ایران را سبب ارتقای کیفیت تولید این محصول عنوان کرد و افزود: هماهنگی نهادهای کشاورزی برای موفقیت طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالا الزامی است.

هماهنگی نهادهای کشاورزی برای موفقیت طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالا الزامی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بازار سرمایه، «شهباز حسن پوربیگلری» با تاکید بر اینکه عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا به نفع کشاورزان خواهد بود، گفت: عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا گامی مثبت برای ساماندهی بازار اقتصادی این محصولات تلقی می شود

وی ادامه داد: البته به دلیل استراتژیک بودن این محصول، همه جوانب برای عرضه در بورس کالا مورد توجه قرار گیرد تا شاهد موفقیت کامل اجرای این طرح ملی باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالای ایران می تواند برای کشاورزان برنامه ریزی به دنبال داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه گندم یک کالای استراتژیک و امنیتی بوده و به طور مستقیم با تضمین امنیت غذایی کشور سر و کار دارد، باید با برنامه ریزی دقیق، همکاری و هماهنگی تمام نهادهای مرتبط، عرضه مناسب و همه جانبه ای را در بورس کالا رقم زد.

وی تاکید کرد: با عرضه گندم در بورس ، می توان امیدوارم بود که کیفیت گندم و راندمان تولید افزایش پیدا می کند؛ به این ترتیب گندم تولید شده در بازاری رقابتی به فروش می رسد و از این طریق کشاورزان به ارتقای کیفیت این محصول تشویق می شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: عرضه انواع کالاها در بورس را یکی از شاخص های اقتصادی کشورهای توسعه یافته دانست و افزود: وضعیت کلان کشور گویای ان است که شاخص ها روند رو به بهبودی را در پیش گرفته اند از این رو باید تلاش کرد تا بخش عمده ای از کالاها در بورس کالا مورد معامله قرار گیرند.

وی تصریح کرد: بورس کالا به عنوان بازاری قانونمند، شفاف و پرقدرت اقتصادی می‌تواند به طور مستقیم محصولات کشاورز را با نرخ واقعی و عادلانه به دست مصرف کنندگان برساند، زیرا زمانی که‌ کشاورز بتواند محصولات در مکان مطمئنی همچون بورس کالا به فروش برساند، سیستم‌های دلالی در صنعت کشاورزی حذف می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه