English

یک مقام مسئول در وزارت کار:

برنامه اشتغال فراگیر هفته آینده ابلاغ می‌شود

مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار، از ابلاغ برنامه جامع اشتغال فراگیر در هفته آینده خبر داد و گفت: کلیات برنامه کلان اقتصادی کشور، در چارچوب بازار کار به ویژه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

برنامه اشتغال فراگیر هفته آینده ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، علاءالدین ازوجی با موضوع بررسی وضعیت اشتغال و بازار کار، درباره اینکه گفته می‌شود سند مدونی در حوزه اشتغال وجود ندارد گفت: در برنامه چهارم توسعه سند اشتغال داشتیم و در برنامه ششم توسعه هم، برنامه‌ای مدون طرح ریزی شده است؛ البته باید توجه داشت که در برنامه پنجم توسعه سند اشتغالی نداشتیم.

مدیرکل توسعه اشتغال و سیاستگذاری بازار کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای برنامه ششم توسعه، در سال 96 طرحی از سوی دولت ارائه شده که طی آن دولت موظف است هماهنگی سیاست‌های اشتغال و همچنین نظارت بر اشتغال در دستگاه های گوناگون را پیگیری کند.

ازوجی با اشاره به اینکه اولویت اصلی در برنامه ششم، اشتغال و رفع بیکاری است، گفت: توجه اصلی دولت به اشتغال و رفع بیکاری است؛ همچنین کلیات برنامه کلان اقتصادی کشور در چارچوب بازار کار به ویژه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه اشتغال بر اساس ماده 3 قانون برنامه ششم توسعه، جزو موضوعات خاصی است که دولت توجه اساسی روی آن دارد، درباره زمان برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال نیز گفت: بر اساس قانون، جلسه شورای عالی اشتغال باید حداقل 2 بار در سال بر گزار شود؛ اما برخی تاکید دارند که باید تعداد این جلسات بیشتر باشد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: نه تنها همه دستگاه‌های اجرایی به تدوین برنامه ویژه اشتغال کمک کردند بلکه دستگاه‌های نهادهای عمومی غیردولتی و نهادهای حمایتی هم وارد شدند.

ازوجی با تاکید بر اینکه دولت سند برنامه ششم را ارائه کرد که فصول مختلفی داشت و فصل اول آن ، تولید ، اشتغال و سرمایه گذاری است، افزود: برنامه اشتغال فراگیر در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب و کلیات آن در هیئت دولت مصوب شد و هفته آینده ابلاغ می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت های اشتغال را شناسایی کنیم، گفت: بر اساس آمار و اطلاعات، بخش اصلی اقتصاد ما مانند کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به بخش های خدماتی مانند گردشگری، آی تی، موسسات پولی و بانکی، حمل و نقل و بازرگانی بر می‌گردد.

ازوجی با بیان اینکه بیش از 70 درصد اشتغالزایی در 2 سال گذشته مربوط به خدمات بوده است، افزود: باید اقداماتی انجام شود تا شغل هایی که ایجاد می شود پایدار بمانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه