English

ورشکستگی بانک پارسیان صحت ندارد

بازنشر تصاویر مربوط به تجمع سپرده گذاران تعاونی منحل شده ثامن الحجج در فصای مجازی دستمایه انتشار شایعه ورشکستگی بانک پارسیان شده است، اما پیگیری ها نشان می دهد ورشکستگی این بانک صحت ندارد و حتی مجوز تاسیس 150 شعبه جدید توسط این بانک اخذ شده است.

ورشکستگی بانک پارسیان صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، تعاونی ثامن الحجج که از موسسات غیرمجاز پولی بود، شهریور ماه 94 منحل شد و از بهمن همان سال امور تصفیه سپرده گذاران آن به بانک پارسیان واگذار شده است.

این بانک در 16 ماه گذشته توانسته است با نظارت بانک مرکزی و نهاد قضایی 90 درصد حساب های سپرده گذاران را که مربوط به حساب های زیر 3 میلیارد ریال است، تعیین تکلیف کند و رسیدگی به حساب های باقیمانده پس از شناسایی منابع بانک و نظر هیات تصفیه و نهادهای نظارتی امکان پذیر است.

با این حال در بحبوحه انتخابات که برخی سعی در القای شایعه ورشکستگی بانک ها داشتند، برخی رسانه ها و کانال ها در شبکه های اجتماعی، با بازنشر خبر تجمعاتی که سپرده گذاران ثامن الحجج اسفند 94 و اوایل سال 95 در مقابل شعب پارسیان داشتند، چنین وانمود کردند که بانک پارسیان ورشکسته شده و این سپرده گذاران بانک هستند که خواهان خارج کردن پول های خود از این بانک هستند.

همزمانی انتشار این تصاویر با موضوع مربوط به سپرده گذاران کاسپین و آرمان موجب شد تا برخی به باز نشر این مطالب در فضای مجازی دامن بزنند.

نکته قابل توجه اینکه رسانه های معاند در این مدت بیشترین بهره برداری سیاسی را از این موضوع داشته و بر طبل تبلیغات منفی خود عیله نظام جمهوری اسلامی کوبیده اند.

با این حال پیگیری از بانک پارسیان گویای آن است که نه تنها موضوع ورشکستگی آن صحت ندارد، بلکه پارسیان مجوز ایجاد 150 شعبه جدید را در سراسر کشور اخذ کرده است که به تدریج در هفته های آینده افتتاح می شوند.

عباس کمرئی مدیر کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی پیشتر با ردشایعه ورشکستگی بانک ها گفته بود: اعلام این موضوع نادرست که به طور مستقیم با زندگی عموم مردم جامعه ارتباط دارد، باعث ایجاد نگرانی هایی میان مردم می شود که خسارت های ناشی از آن، جبران ناپذیر است.

وی افزود: متاسفانه این گونه اظهارنظرها توسط افرادی مطرح می شود که اطلاعات فنی دقیقی در این زمینه ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی