English

گمرک ایران اعلام کرد؛

ارز قاچاق در داخل بسته های چای!

ماموران گمرک در تازه‌ترین عملیات مبارزه با قاچاق، موفق به کشف ۱۲۵۰۰۰ دلار ارز قاچاق شدند.

ارز قاچاق در داخل بسته های چای!

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گمرک ایران، ماموران گمرک در تازه ترین عملیات کشف و مبارزه با قاچاق موفق به کشف ۱۲۵۰۰۰ دلار ارز قاچاق شدند.️ این میزان ارز قاچاق توسط یک مسافر خروجی از کشور و در داخل بسته های چای جاسازی شده بود که با هوشیاری ماموران گمرک بازرگان کشف و ضبط شد.

️بر اساس دستورالعمل اجرایی ناظر بر ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام همراه مسافر از سوی دفتر واردات گمرک ایران به گمرکات ورود و خروج ارز به صورت نقد و یا اسناد بانکی (چک بانکی، چک تضمینی، چک مسافرتی، سایر اسناد مالی قابل انتقال) و یا  اوراق بهادار بی‌نام (اوراق قرضه) به صورت فیزیکی، به هر طریق، توسط هر مسافر تا سقف مبلغ ۱۰۰۰۰ یورو (ده هزار یورو) یا معادل آن به سایر ارزها، مجاز بوده و نیاز به اظهار نداشته، لیکن جهت مبالغ بیش از ۱۰۰۰۰ یورو (ده هزار یورو) یا معادل آن به سایر ارزها، مسافر می‌بایست به سامانه مربوطه به آدرس www.cdf.irica.ir مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات مورد نیاز اقدام نماید.

️همچنین ماموران گمرک بازرگان موفق به کشف مقدار یک کیلو و  ۷۰۰گرم طلای قاچاق در این گمرک شدند؛ این میزان طلای قاچاق توسط یک مسافر ورودی در داخل خودروی سواری جاسازی شده بود که توسط ماموران گمرک کشف و پرونده قاچاق برای این مقدار طلای قاچاق تشکیل شد.

️کشف انواع آمپول، پودر و قرص بدنسازی از دیگر فعالیت های ماموران گمرک بازرگان در کشف و مبارزه با قاچاق کالا طی روزهای اخیر بوده است. بر اساس تازه ترین گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست و در کشف تخلفات و مبارزه با قاچاق کالا رتبه دوم را کسب کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه