English

در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی رخ داد؛

تداوم افزایش قیمت طلا در بازار جهانی

طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی بازارهای سهام آسیا و اُفت ارزش دلار، به بالاترین قیمت در بیش از شش هفته گذشته صعود کرد.

تداوم افزایش قیمت طلا در بازار جهانی

به گزارش خبرگزاری موج، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۲۸۳.۹۴ دلار رسید. بهای معاملات این بازار اوایل روز سه شنبه به ۱۲۸۴.۹۶ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در یک ماه و نیم گذشته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۲۸۷.۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۲.۵۰ دلار افزایش، در ۱۲۸۲.۷۰ دلار بسته شده بود.

بر اساس گزارش رویترز، رویدادهایی شامل انتخابات ملی انگلیس و نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در پنج شنبه هفته جاری و همچنین اظهارات جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی در برابر کمیته سنا احتمالا تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را تقویت خواهند کرد. این فلز ارزشمند در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی با تقاضای خرید بیشتری روبرو می‌شود.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد در شرکت OANDA، مطمئنا بازار طلا تحت تاثیر دلار آمریکا قرار خواهد داشت با این همه رویدادهایی مانند تصمیم بانک مرکزی اروپا درباره سیاست پولی و انتخابات عمومی انگلیس از تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان دارایی امن به خوبی حمایت خواهند کرد.

در بازارهای مالی، شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن روز سه شنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ به پایین‌ترین سطح در هفت ماه اخیر سقوط کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۸۴۲.۲۵ دلار رسید. این فلز روز دوشنبه به ۸۴۹.۴۰ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از سپتامبر سال ۲۰۱۴ بود. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۱۷.۵۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش، ۹۵۵ دلار معامله شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی