English

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی خبر داد؛

اجرای مجدد بخشودگی جرایم بیمه ثالث موتورسواران

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی با اشاره به استقبال خوب از طرح بخشودگی۱۰۰در صدی جریمه فقدان بیمه شخص ثالث موتورسواران در اسفندسال گذشته، از اجرای مجدد این طرح در تیرماه سال جاری خبرداد.

اجرای مجدد بخشودگی جرایم بیمه ثالث موتورسواران

به گزارش خبرگزاری موج، علی جباری با اشاره به استقبال خوب از طرح بخشودگی صد در صدی جریمه فقدان بیمه شخص ثالث موتورسواران در اسفندماه سال گذشته، از اجرای مجدد این طرح در تیرماه سال جاری خبر داد و افزود: در حالی که سالانه ۵ هزار نفر از موتورسواران در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند اما بیش از ۹۵ درصد از ۱۱ میلیون راکب موتورسیکلت در کشور بیمه نیستند.

وی به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کاهش تلفات سوانح و حوادث جاده ای اشاره کرد و اظهار داشت: طرح ملی بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث در راستای دغدغه رهبری در اسفندماه سال گذشته اجرا شد.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی توضیح داد که هزینه بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت ها ۲۳۰ هزار تومان و جریمه دیرکرد آن نیز حدود ۲۵۰ هزار تومان بود؛ ما در مصوبه ای بخشودگی ۱۰۰ درصد جریمه را از محل صندوق گرفتیم و لذا ۵۰۰ هزار تومان بابت بیمه شخص ثالث به ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار تومان تقلیل یافت.

جباری افزود: در ماه اسفند ۹۵ این طرح اجرا و با استقبال خوبی مواجه شد؛ به نحوی که اخذ بیمه نامه موتورسیکلت ها نسبت به ماه های قبل از آن سه برابر شد.

 

فوت سالانه ۵ تا ۶ هزار موتورسوار در تصادفات

مدیر عامل صندوق تامین خسارات بدنی در ادامه درباره سهم موتورسیکلت ها از تلفات جاده ای سراسر کشور گفت: ریسک استفاده از موتورسیکلت ۲۰ برابر خودرو است؛ در ایران میزان استفاده از موتور رو به افزایش است و سالانه ۵ تا ۶ هزار نفر براثر تصادفات موتورسوران جان خود را از دست می دهند.

وی در ادامه گفت: ۲۵ درصد سهم خسارت پرداختی بیمه به موتور سیکلت سواران تعلق دارد که در ۲ سال اخیر افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

جباری گفت: بیشتر از یک سوم افرادی که در تصادفات جان خود را از دست می دهند بین ۱۸ تا ۲۱ سال دارند.

وی تاکید کرد: متاسفانه از بین ۱۹۰ کشور که در تصادفات رتبه بندی شده اند، رتبه ۱۸۹ را داریم که این عمق فاجعه را نشان می دهد چون علاوه بر از بین رفتن جان انسان ها زیان های زیادی به سرمایه کشور وارد می شود.

وی افزود: بیش از ۲۵ نفر در هر ۱۰۰ نفر مرگ و میر در حوادث و بلایای طبیعی داریم که این دو برابر متوسط جهانی است؛ همچنین خسارت های مستقیم و غیر مستقیم رانندگی بر اساس کارشناسی های انجام شده این است که ۵ درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه های هنگفت تصادفات رانندگی می شود.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی افزود: آمار کل حوادث رانندگی در سال گذشته کل کشور نشان می دهد که نزدیک به ۱۷ هزار نفر کشته و افزون بر ۳۲۰ هزار نفر مصدوم در حوادث رانندگی داشته ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی