English

دولت یازدهم پنج هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد را احیا کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:دولت یازدهم خط تولید پنج هزار و 500 واحد از میان 12 هزا رو 200 واحد صنعتی متوقف شده را به طور مجدد راه اندازی کرد.

دولت یازدهم پنج هزار و 500 واحد تولیدی راکد را احیا کرد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد رضا نعمت زاده روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از شرکت عایق های الکتریکی پارس در زنجان افزود: ما در شرایطی صنعت را در سال 92، به دست گرفتیم که رشد صنعتی کشور منفی 10.5، بخش معدن منفی یک درصد و کسب و کار در حد صفر درصد بود.
وی یادآورشد: با امیدی که در جامعه شکل گرفت، مردم تدبیر و امید و اصلاحات را خواستند و همانی شد که مردم مطالبه می کردند.
نعمت زاده اظهار کرد: دولت روحانی تمام تلاش خود را به کار بست تا به خواست مردم و باز گرداندن رونق به جامعه، جامعه عمل بپوشاند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:این عملکرد امکان پذیر نیست در شرایطی که ما رشد سرمایه گذاری صنعتی منفی 41 درصد بود و نه فقط توسعه رخ نمی داد و بلکه آنچه که به دست می آمد برابر با هزینه های انجام شده نبود.
وی خاطر نشان کرد: تا سال 93، موفق به متوقف ساختن این رشد منفی و رساندن آن به صفر شدیم و پس از آن وضعیت بهبود پیدا کرد، آماری که طی سال جاری مرکز آمار ارائه کرد حکایت از رشد 8.3 درصد اقتصادی کشور و 6.5 درصد برای صنعت داشت.
نعمت زاده ادامه داد: ما در سال گذشته اغلب بخش های اقتصادی به غیر از بخش ساختمان شاهد رشد بود اما با این حال زمینه برای راه اندازی 20 واحد تولید سیمان جدید فراهم شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای ساماندهی به بازار سیمان از تولیدکنندگان این بخش خواستیم تا به دنبال بازار جدید بین المللی بگردند.
وی اضافه کرد: ما در اول بحث های اقتصادی بیش از 50 کالای مهم که در توسعه صنعتی موثر هستند که همه رشد مثبت داشت و فقط رشد صنایع ساختمانی منفی بود.
نعمت زاده ابراز کرد: با توجه به اینکه ما باید به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم، برنامه راهبردی برای توسعه صنعتی کشور اعلام کرده ایم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورتی که به دنبال اشتغال، ثروت ملی و درآمد ملی هستیم باید بخش تولیدی کشور در تمام حوزه ها را توسعه دهیم.
وی افزود: در زمان آغاز به کار دولت یازدهم،خط تولید 12 هزار و 200 واحد صنعتی متوقف شده بود که زمان توقف برخی از آن به پنج سال و برخی دیگر حتی به قبل از زمان دولت قبل می رسید.
نعمت زاده یادآورشد: برخی از این واحدها به علت فرسودگی متوقف شده بودند، در حالی که صنعت باید متناسب با پیشرفت تکنولوژی به روز رسانی شود تا بازدهی و بهره وری کافی داشته باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما نمی توانیم اصراری بر فعالیت واحدهای صنعتی که مطابق میل و سلیقه مردم در بازارهای داخلی و خارجی نیست، داشته باشیم و این صنایع باید در مسیر تولید با کیفیت و به روز خود تلاش کنند.
وی تاکید کرد: در کنار راه اندازی مجدد پنج هزار و 500 واحد صنعتی متوقف شده، دولت موفق به بهره برداری از پنج هزار و 400 طرح نیمه تمام شد.
نعمت زاده افزود: برای امسال ستاد اقتصاد مقاومتی تعیین تکلیف و راه اندازی 6 هزار واحد صنعتی را به این وزارت خانه محول کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بهره برداری از این واحد ها 70 هزار فرصت شغلی و در کنار آن با اجرا و بهره برداری از طرح های توسعه ای، نزدیک 40 هزار فرصت شغلی جدید در سال جاری ایجاد خواهد شد.
وی یادآورشد: در رابطه با طرح رونق تولید که در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب اجرا شد، علیرغم آنکه برای هفت هزار و 500 طرح پیش بینی شده بود، بیش از 12 هزار و 500 واحد صنعتی موفق به دریافت وجه شدند و 13 هزار واحد خدماتی و کشاورزی از تسهیلات این طرح استفاده کردند.
نعمت زاده اظهار کرد: بودجه ای که دولت برای اجرای طرح رونق پیش بینی کرده بود به 160 هزار میلیاردر یال می رسید در حالی که تا پایان سال با همکاری بانک ها، بیش از 170 هزار میلیارد ریال پرداخت شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال برای 10 هزار واحد دیگر در بخش صنعت، حمایت مالی پیش بینی شده است، اما شرطی برای بهره مندی از این تسهیلات در نظر گرفته شده است که بر اساس آن، متقاضیان این کمک های مالی باید 10 درصد به ظرفیت تولید و 10 درصد به ظرفیت اشتغال خود اضافه کنند.
وی خاطر نشان کرد: صنعت فقط پول و منابع مالی فعال نمی شود و نیازمند مدیریت، فناوری، دلسوزی، عشق و علاقه است.
بهره برداری از شرکت عایق های الکتریکی پارس برنامه پایانی سفر وزیر بود، واحد صنعتی که تمام تکنولوژی تولید انواع عایق های الکتریکی ترانسفورماتورها را با توانمندی مهندسان داخلی به دست آورده و حتی به دانشی بیش از آخرین فناوری های روز جهان با ابتکار طراحان ایرانی دست یافته است.
شرکت ایران ترانسفو برای خودداری از واردات انواع عایق های الکتریکی، اقدام به سرمایه گذاری و راه اندازی واحد صنعتی جدید عایق های الکتریکی پارس کرده است.
با بهره برداری از این شرکت برای 350 نفر اشتغال ایجاد و 300میلیارد ریال به حجم سرمایه گذاری صنعتی استان زنجان اضافه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه