English

تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش ۹ درصد افزایش یافت

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۹درصدی تخلیه و بارگیری کالا و همچنین رونق چشمگیر صادرات غیرنفتی در این بندر طی دوماهه نخست سال جاری خبر داد.

تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش ۹ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، "احمد شهریاری" با ارائه گزارشی از عملکرد بندر کیش طی دوره زمانی دوماهه سال ۹۶ اظهار داشت: طی این مدت، ۲۸۵ هزار و ۷۰۲ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر کیش تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان، ۲۴۱هزار و ۴۳۴ تن به کالای غیر نفتی با رشد ۶درصدی و ۴۴هزار و ۲۶۸ تن کالای نفتی با ۳۶درصد افزایش، اختصاص دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش سهم عملیات مربوط به صادرات غیر نفتی در این بندر را رقمی بالغ بر ۸۷۰ تن با افزایش ۸۴ درصدی اعلام کرد و افزود: طی این مدت، واردات ۶هزار و ۹۸۶ تن از اینگونه کالاها به ثبت رسید که کاهش ۱۱درصدی داشته است.

شهریاری از کابوتاژ ۲۳۳هزار و ۵۷۸ تن کالای غیر نفتی با افزایش ۶درصدی طی دوماه نخست سال جاری خبر داد.

وی مجموع تردد شناورها به بندر کیش در ماه های فروردین و اردیبهشت را دوهزار و ۶۵۲ فروند اعلام و خاطرنشان کرد: تردد شناورها به این جزیره مرجانی طی مدت یاد شده، ۱۶درصد افزایش داشته است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: از آغاز سال جاری تا ابتدای خردادماه، جابجایی ۳۷ هزار و ۲۶۸ دستگاه خودرو توسط شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جزیره کیش به چارک و آفتاب به انجام رسید.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش در پایان ضمن اشاره به ترابری ۱۸۱ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر از طریق این بندر طی دوماهه سال جاری گفت: علاوه بر فعالیت های مسافری، ۱۳۴ هزار و ۸۹۳ نفر از خدمات شناورهای تفریحی بهره مند شدند که افزایش ۱۲ درصدی را در این رابطه شاهد بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه