English

چایکاران درخواست گرانی دادند/۳۰ هزار تن تولید فعلی چای کشور

رئیس اتحادیه تعاونی چایکاران کشور گفت: دستیابی برگ سبز چای به قیمت واقعی از جمله مطالبات مهم چایکاران این مرز و بوم است.

چایکاران درخواست گرانی دادند/30 هزار تن تولید فعلی چای کشور

به گزارش خبرگزاری موج، ایرج هوسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر خرید تضمینی برگ سبز چای کمتر از قیمت واقعی است، افزود: شکوفایی اقتصاد بخش کشاورزی در گرو خرید محصولات کشاورزی به قیمت واقعی است.

وی صنعت چای را ارزشمند و راهبردی توصیف کرد و اظهار داشت: این صنعت از مزیت‌های فراوانی مانند اشتغال افزایی، رونق تولید ملی، رشد اقتصادی، ارزآوری و ... برخوردار است.

رئیس اتحادیه تعاونی چایکاران بر ضرورت تعیین واقعی خرید تضمینی چای در کشور تاکید کرد و گفت: گرچه در چهارساله اخیر قیمت برگ سبز چای 125 درصد افزایش پیدا کرده، اما هنوز تا دستیابی به وضعیت مطلوب راه زیادی مانده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال مطالبات چایکاران بموقع پرداخت شده است، افزود: علاوه بر این میزان برداشت چای در واحد سطح نیز راضی کننده بود.

هوسمی با اعلام اینکه سلامت چای ایرانی زبانزد عام و خاص در دنیاست، اظهار داشت: افزایش مصرف بی‌رویه چای خارجی علاوه بر اینکه سلامت جامعه را تهدید می‌کند، انگیزه و شوق چایکار ایرانی را برای تولید از بین می‌برد.

وی تولید فعلی چای کشور را 30 هزار تن در سال اعلام کرد که یک پنجم چای مورد نیاز مصرف داخلی است.

رئیس اتحادیه تعاونی چایکاران با تاکید بر اینکه تولید 50 درصد چای مورد نیاز جامعه توجه و حمایت جدی دولتمردان را می‌طلبد، افزود: ظرفیت تولید چای در کشور بسیار بالاست بنابر این با استمرار حمایت‌های دولت می‌توان میزان تولید این محصول را به مرز 70 هزار تن در سال رساند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان تولید چای ممتاز در کشور سالانه 5 تا 10 درصد است، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت این چای در بازار به ازای هر کیلوگرم 25 تا 45 هزار تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه