English

پژوهشگاه نیرو اعلام کرد؛

رونمایی از طرح مشارکتی پژوهشگاه نیرو و یک شرکت داخلی

پژوهشگاه نیرو و شرکت ایرانی توربوتک قرارداد همکاری در قالب طرح مشترک 'طراحی، توسعه و پیاده سازی سامانه مدیریت بهره‌برداری و نگهداری واحدهای نیروگاهی با هدف بهبود عملکرد آنها و ارتقای توربین گازی Frame 9 در شرایط محیطی محل نصب' امضا کردند.

رونمایی از طرح مشارکتی پژوهشگاه نیرو و یک شرکت داخلی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، با توجه به اهمیت پژوهش و فناوری در توسعه صنعت آب و برق و لزوم ارتقای و تقویت توسعه پژوهش و فناوری در برنامه‌های جامع وزارت نیرو این قرارداد به منظور پاسخگویی به نیازهای بخش تولید صنعت برق به امضا رسید.

با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های موجود در صنعت برق و به ویژه در بخش تولید، عدم توجه کافی به فعالیت‌های بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات بهینه در نیروگاه‌های حرارتی است. همچنین با مطرح شدن بحث‌هایی نظیر بازار برق و خصوصی‌سازی نیروگاه‌ها در سال‌های اخیر، توجه بیش از پیش به بخش‌های بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات نیروگاه‌ها ضروری به نظر می رسد.

از سوی دیگر، اسناد موجود در صنعت تولید برق نیز بر ضرورت توجه مضاعف به این موضوع تاکید دارند. تولید برق مطمئن، پیوسته، پایا و باکیفیت به همراه کاهش هزینه‌های تولید برق از جمله سرفصل‌های مورد تاکید این اسناد راهبردی است.

براساس این گزارش، طرح 'طراحی، توسعه و پیاده سازی سامانه مدیریت بهره برداری و نگهداری واحدهای نیروگاهی با هدف بهبود عملکرد آنها و ارتقای توربین گازی Frame 9 در شرایط محیطی محل نصب ' بخش مهمی از پروژه ها و طرح‌های مندرج در اسناد راهبردی نقشه راه توسعه فناوری های بهره برداری، نگهداری و تعمیرات واحدهای نیروگاهی، نقشه راه افزایش عمرواحدهای نیروگاهی کشور، نقشه راه افزایش راندمان نیروگاههای حرارتی و نقشه راه توسعه فناوری های تولید همزمان را در بر می گیرد.

این گزارش می افزاید: به دنبال مذاکرات صورت گرفته با مسولان حوزه تولید برق وزارت نیرو، این طرح در دستور کار مرکز توسعه فناوری های بهره برداری، نگهداری و تعمیرات واحدهای نیروگاهی و مرکز توسعه فناوری توربین گاز پژوهشگاه نیرو قرار گرفت.

اجرا و پیاده‌سازی این طرح می‌تواند پاسخ‌گوی بخش مهمی از نیازهای بخش بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات در حوزه تولید صنعت برق باشد.

توجیه پذیری فنی و اقتصادی طرح با توجه به مطالعات و گزارش های ارایه شده، همسو بودن طرح پیشنهادی با نقشه های راهبردی پژوهشگاه، بومی سازی دانش توسعه و طراحی سامانه، عدم دسترسی به نمونه های مشابه خارجی و جلوگیری از خروج ارز از جمله دلایل این مشارکت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه