English

بومی‌سازی پمپ‌های خلأ کاربردی در صنایع نفت و پزشکی

محققان کشور موفق به تولید و بومی‌سازی پمپ‌های وکیوم در صنایعی چون غذایی، شیمیایی پزشکی و نفت و پتروشیمی شدند.

بومی‌سازی پمپ‌های خلأ کاربردی در صنایع نفت و پزشکی

به گزارش خبرگزاری موج، پمپ‌های وکیوم کاربردهای متنوع و گسترده خود را در صنایع گوناگون داشته و دارند و بر همین اساس یکی از شرکت‌های فناور کشور با ورود به این عرصه و بومی کردن دانش این پمپ‌ها توانسته است بخشی از نیاز صنایع به این فناوری را تامین کند.

صمد عبدلی، مجری طرح با اشاره به بومی‌سازی دانش فنی پمپ‌های خلا در کشور، افزود: این پمپ‌ها در صنایع مختلف از صنعت چاپ تا پزشکی و بیمارستانی کاربرد دارند و از مهمترین کارکرد این پمپ‌ها ایجاد خلأ، هواگیری، فیلتراسیون و تخلیه مخلوط‌های گاز و بخار از سیستم‌ها است.

وی صنایع شیشه و بلور، غذایی، شیمیایی، نفت و پتروشیمی، پزشکی و بیمارستانی و آزمایشگاه‌ها را از جمله بخش‌هایی عنوان کرد که این پمپ‌ها در آنها کاربرد دارند و اظهار کرد: با مطالعات انجام شده توانایی ساخت پمپ‌های وکیوم و تجهیزات منطبق با خواست روز بازار را در کشور فراهم کردیم.

عبدلی ادامه داد: در این پروژه علاوه بر طراحی و تولید تجهیزات و قطعات پمپ وکیوم و مقاومت قطعات بر اساس استانداردهای روز دنیا، تلاش کردیم ضمن ارتقای کیفی و کمی محصولات و خدمات خود و تامین نیاز بازار داخلی با حضور در بازارهای جهانی گامی دیگر در جهت خودکفایی این حوزه برداریم.

وی از اجرای فاز توسعه‌ای این طرح خبر داد و خاطر نشان کرد: در فاز دوم، تولید سازه‌های کوچکتر و پمپ‌های خشک و دو مرحله‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی