English

تولید نیمه‌صنعتی واکسن نوعی بیماری مسری پرندگان در کشور

معاون پژوهشی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شعبه جنوب کشور(شیراز) با اشاره به تولید نیمه‌صنعتی واکسن اورنیتوباکتریوم راینوتراکئیال در این شعبه، گفت: امید است بتوانیم در سال جاری مجوزهای لازم برای ساخت صنعتی این واکسن را دریافت کرده و به سبد تولیدات موسسه رازی شعبه شیراز این فرآورده را نیز اضافه کنیم.

تولید نیمه‌صنعتی واکسن نوعی بیماری مسری پرندگان در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر محمدحسین حسینی با اشاره به اینکه در موسسه رازی شعبه شیراز فعالیت‌های تحقیقاتی در چندین بخش انجام می‌شود، اظهار کرد: حمایت از بخش‌های تولیدی و تحقیقات در زمینه تولیدات موسسه، تحقیقات در بخش دامپزشکی و فرآورده‌هایی که منجر به تولید خواهد شد، از جمله مواردی است که در بخش تحقیقات در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 15 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا در موسسه رازی فعالیت‌های مربوط به پایان‌نامه خود را به کمک اساتید این موسسه به انجام رساندند، افزود: در بخش تحقیقات موسسه رازی شعبه شیراز، 17 مقاله توسط اعضای هیات علمی در مجلات مختلف علمی چاپ و 24 خلاصه مقاله در کنگره‌های علمی ارائه شده است.

معاون پژوهشی موسسه رازی شعبه شیراز با اشاره به طرح‌های تحقیقاتی که منجر به تولید فرآورده شده است، خاطرنشان کرد: واکسن لاکتوکوکوزیس ماهی در سال 93 از جمله فرآورده‌هایی بود که تمام اقدامات مربوط به تولید آن با همکاری دانشجویان بخش آبزیان دانشکده دامپزشکی شیراز در این بخش انجام شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 94 نیز طراحی و ساخت واکسن اورنیتوباکتریوم راینوتراکئیال در مرحله آزمایشگاهی و نیمه صنعتی انجام شد و در اسفند سال 95 با موفقیت به پایان رسید که گزارش آن نیز به موسسه رازی مرکز ارسال شده است.

دکتر حسینی اضافه کرد: امید است بتوانیم در سال جاری مجوزهای لازم برای ساخت صنعتی این واکسن را دریافت کرده و به سبد تولیدات موسسه رازی شعبه شیراز این فرآورده را نیز اضافه کنیم.

معاون پژوهشی موسسه رازی شعبه شیراز ضمن معرفی این بیماری تصریح کرد: اورنیتوباکتریوم راینوتراکئیال یک بیماری مسری در پرندگان است که سبب اختلالات تنفسی، مرگ‌ومیر و کاهش رشد طیور شده و خسارات اقتصادی بالایی را به همراه کاهش تولید تخم‌مرغ به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، 17 طرح تحقیقاتی مصوب در این شعبه وجود داشت، گفت: در سال جاری نیز 11 طرح تحقیقاتی در دستور کار موسسه رازی شعبه شیراز وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه