English

بانک ملت و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم نامه صدور ضمانت نامه اعتباری تسهیلات اعطائی بین بانک ملت و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک امضا شد.

 بانک ملت و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرگزاری موج از صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، موضوع این تفاهم نامه صدور ضمانت نامه های اعتباری به نفع  بانک ملت توسط این صندوق، برای پوشش کسری وثیقه تسهیلات اعطایی به متقاضیان صنایع کوچک است.

براساس یکی از بندهای این تفاهم نامه، سقف ضمانت نامه صندوق برای هر متقاضی 30 میلیارد ریال و برای پوشش 70 درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک است که سقف این ضمانت نامه در مناطق محروم تا 85 درصد در نظر گرفته شده است.

بر اساس یکی از تبصره های این تفاهم نامه، متقاضی صنایع کوچک به واحدهای صنعتی اطلاق می شود که تعداد پرسنل آنها طبق مجوزهای اعلامی کمتر 50 نفر باشد.

در این تفاهم نامه، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک متعهد شده درصورت باز پرداخت نشدن اصل و سود بدهی از طرف متقاضی تا سقف مبلغ مندرج در ضمانت نامه صادره، وجه آن را به بانک ملت بپردازد.

این تفاهم نامه بین «هادی اخلاقی» مدیرعامل بانک ملت و « محمد حسین مقیسه» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به امضا رسید.

برپایه این گزارش، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برای توسعه سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری، تفاهم نامه های مختلفی را با بانک ها منعقد کرده است .

اکنون صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با 18 بانک و موسسه مالی و اعتباری تفاهم نامه همکاری امضا کرده است که گامی در جهت حمایت از واحدهای تولیدی کوچک به شمار می رود .

از آغاز سال 96 نیز فرایند صدور ضمانت نامه برای صنایع کوچک بصورت الکترونیکی بوده و واحدهای تولیدی می توانند به آدرس www.sif.ir مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی