English

امسال؛

۱۰۰ اپلیکیشن آموزشی و ترویجی کشاورزی تولید می شود

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: به منظور اجرای برنامه های ترویجی تا پایان امسال 100 اپلیکیشن مورد نیاز برای کشاورزان ساخته و رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد.

100 اپلیکیشن آموزشی و ترویجی کشاورزی تولید می شود

به گزارش خبرگزار موج به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، اسکندر زند در نشست هم اندیشی اپلیکیشن های کشاورزی در سالن شهید مطهری مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) مشکین دشت فردیس، افزود: محتویات بسیارخوبی در بخش های تحقیقاتی و ترویجی وجود دارد و تا کنون به زبان های مختلف به کشاورزان عرضه شده است.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن مقتضیات زمان، قرار است آنها به صورت اپلیکیشن هایی بر روی موبایل ها تولید و در اختیارکشاورزان قرار بگیرد.

زند هدف از این اقدام را دسترسی آسان تر کشاورزان به یافته های علمی و روش عمل کردن به آنها دانست و اظهار داشت: اپلیکیشن مورد نیاز کشاورزان شناسایی شده است و امروز هم متخصصان ساخت اپلیکیشن و هم دانشجویان خوش انگیزه و علاقه مند در کنار محققان دور هم جمع شدند تا در روش های ساخت این اپلیکیشن ها با هم تبادل نظر کنند.

وی با بیان اینکه در سال 2015 وارد عرصه جدیدی از دنیا به نام انقلاب صنعتی چهارم شده ایم، گفت: یکی از نشانه های انقلاب صنعتی چهارم هوشمند شدن است. استفاده بیشتر از تکنولوژی های جدید در انتقال مفاهیم و محتویات به کشاورزان از ویژگی های این مقطع زمانی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش وترویج کشاورزی گفت: موبایلینگ یا آموزش توسط موبایل امروزی در بخش کشاورزی جایگاه بسیار بالایی گرفته است و یکی از شاخه های آموزش توسط موبایل اپلیکیشن یا نرم افزارهای کاربردی است که ما در دستورالعمل ها و محتویات و آن چیزی که داریم از این طریق به کشاورزان منتقل می کنیم.

زند افزود: امروز کشاورزان به خاطر این که بتوانند مشکلات تغذیه ای را در بخش کشاورزی راحت تر شناسایی کنند می توانند با گرفتن یک عکس از گیاه این عکس را روی موبایل تشخیص بدهند که این گیاه آیا کمبود و آفت و بیماری دارد تا راهکار آن را مرحله به مرحله دنبال کنند.

وی اظهار داشت: قول دادیم تا پایان سال تمامی عرصه های تولیدی کشاورزی را در ایران به 10 هزار پهنه، پهنه بندی کنیم که تاکنون حدود 7 هزار پهنه در کشور تشکیل شده، مسئولان پهنه مستقر شدند و اطلاعات پهنه ها جمع آوری و در حال تعامل با کشاورزان هستند.

وی تصریح کرد: حدود سه هزار پهنه دیگر باقی مانده که تا پایان سال این مقدار را پهنه بندی می کنیم.

زند گفت: امیدوارم تا پایان سال هیچ جایی از ایران نباشد که پهنه بندی نشده باشد و هیچ پهنه نباشد که مسئول پهنه نداشته باشد. مسئول پهنه عاملی است که ارتباط تنگاتنگی را با کشاورزان برقرار می کند. این اپلیکیشن هایی را که روی آن کار می شود به این دلیل است که مسئولان پهنه را پشتوانه فنی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه