English

رئیس سازمان ملی بهره ورى ایران:

تحریم ها مثل جنگ ٨ساله به ایران حمله کرد/رشد ٦٢درصدى بهره ورى بعد از تحریم ها

طباطبایی گفت: حدود دو سال است که کمیته بهره وری آب را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و متخصصان دیگر تشکیل داده ایم و روی این موضوع کار می کنیم.

تحریم ها مثل جنگ ٨ساله به ایران حمله کرد/رشد ٦٢درصدى بهره ورى بعد از تحریم ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رویا طباطبایى با بیان اینکه سهم بهره وری از رشد اقتصادی در سال گذشته ٩.٩٥ درصد بود، گفت: اقتصاد ایران در نه ماهه سال ۹۵ رشد ١١.٦ درصدی را تجربه کرد اما ما براساس برآوردهای آماری، سهم بهره وری از رشد اقتصادی را ٦٢درصد تخمین زده ایم.

رئیس سازمان بهره ورى ایران افزود:درسال ١٣٩٤ به دلیل ادامه تحریم ها و برخی مشکلات شاخص بهره وری نیروی کار منفی ٤.٥٨، سرمایه منفی ٢.٨١ و کلیه عوامل تولید منفی ٣.٥٢ بوده و می توان تحریم ها بر علیه ایران مثل جنگ ٨ ساله ایران با عراق بوده است.

طباطبایی درباره جایگاه بهره وری ایران در سازمان بهره وری آسیایی اظهار داشت: بهره وری کل عوامل تولید ایران در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ (یک دوره پنج ساله) منفی ۲.۱ درصد بوده که البته چون در این دوره ما تحت تحریم های شدید قرار داشتیم نمی توانیم این عدد را ملاک قرار دهیم اما ایران در سازمان بهره وری آسیایی بین ۱۹ کشور عضو رتبه ۷ یا ۸ را داشته و وضعیت آن متوسط رو به بالا بوده است.

وی به بهره وری آب  در ایران اشاره کرد و گفت: ما همکاری ۲ جانبه ای در این زمینه با کشورهای عضو مانند تایوان همکاری داریم ضمن اینکه با کره جنوبی نیز تفاهم نامه ای اخیرا در این زمینه به امضا رساندیم.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران با بیان اینکه هنوز شاخص بهره وری آب محاسبه نشده است، گفت: البته در تمام دنیا انجام این کار مشکل است اما ما حدود دو سال است که کمیته بهره وری آب را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و متخصصان دیگر تشکیل داده ایم و روی این موضوع کار می کنیم. در همین راستا حدود ۸ الی ۹ ماه آینده اطلاعات مورد نیاز در زمینه شاخص بهره وری آب را محاسبه و اعلام می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه