English

با سفر خسروتاج به عراق؛

روند پیشرفت پروژه‌های فنی ایران در عراق بررسی شد

روند پیشرفت پروژه‌های فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی که در کشور عراق در حال اجراست با سفر رییس سازمان توسعه تجارت ایران به عراق پیگیری شد.

روند پیشرفت پروژه‌های فنی ایران در عراق بررسی شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان توسعه تجارت، ایران هم اکنون پروژه ورزشگاهی الزوراء با ظرفیت ۱۲ هزار و  ۵۰۰ نفر و پروژه ورزشگاهی التاجیات با ظرفیت ۶۰ هزار نفر را در بغداد در دست ساخت دارد که پیشرفت اجرایی هر کدام به ترتیب حدود ۴۱ درصد و ۳۰ درصد است. شرکت‌های مهندسی ایرانی خط راه‌اهن بین دو بخش حجاما و ساوا را نیز در دست ساخت دارند.

 در این ملاقات‌ها طرفین موانع و مشکلاتی که بر سر راه فعالیت شرکت‌های دو طرف وجود دارد را بررسی کرده و راهکارهای رفع موانع و تسریع در آن را خواستار شدند.

 وزارت صنایع عراق در حال حاضر حدود ۱۴۰ کارخانه دارد که حدود ۳۰ شرکت دولتی، آنها را مدیریت می‌کند. کارخانه‌های مذکور برای تولید محصول، بعضا مواد و تجهیزات مورد نیاز خود را از خارج تامین می‌کنند ولی به دلیل عدم رقابتی بودن، نیاز سایر وزارتخانه‌ها از خارج از کشور با کالای ساخته شده تامین می‌شود.

معاون وزیر بازرگانی عراق در ملاقات با مجتبی خسروتاج،رئیس سازمان توسعه تجارت کشورمان درخواست خود را برای مشارکت شرکت های ایرانی در ساخت سیلوهای بتنی و فلزی و همچنین بازسازی و تعمیرات سیلوهای قدیمی عراق مطرح کرد که مورد پذیرش طرف ایرانی نیز قرار گرفت.

تعدادی از کارخانجات صنعتی عراق همچون تولید کابل، صنایع خودروسازی، صنایع فولاد، صنایع شیمیایی، مصالح ساختمانی، فراورده‌های بهداشتی و... براساس مواد دریافتی از ایران کار می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه