English

وزیر انرژی عربستان:

همه طرف های توافق کاهش تولید نفت با تمدید ۹ ماهه موافقند

وزیر انرژی عربستان گفت: همه تولید کنندگان مشارکت کننده در توافق کاهش تولید نفت با تمدید ۹ ماهه توافق موافقند.

همه طرف های توافق کاهش تولید نفت با تمدید ۹ ماهه موافقند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بلومبرگ، وزیر انرژی عربستان گفت، همه تولید کنندگان مشارکت کننده در توافق کاهش تولید با تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید موافقند.

خالد الفالح گفت: تمدید توافق تا سه ماهه نخست سال 2018 به تولید کنندگان کمک خواهد کرد تا به هدف خود یعنی کاهش میزان ذخایر جهانی به متوسط 5 ساله دست یابند. وی افزود، اوپک و دیگر تولید کنندگان جهان نظیر روسیه توافق کرده بودند تا تولید خود را در نیمه نخست امسال کاهش دهند و تصمیم به تمدید کاهش تولید در نشستی با آنها در پایان ماه جاری در وین اتخاذ خواهد شد.

این مقام سعودی در کنفرانسی خبری در ریاض گفت: «ما معتقدیم ادامه همان سطح از کاهش، در کنار افزوده شدن احتمالا یک یا دو تولید کننده دیگر به توافق درصورت تمایل انها، برای برقراری توازن در بازار تا سه ماهه نخست سال 2018 کافی خواهد بود.» وی در شرایطی این سخنان را مطرح کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دومین روز سفر خود را در عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان سپری می کرد.

الفالح پیشتر در مصاحبه با بلومبرگ گفته بود: «ما فکر می کنیم همه با (تمدید توافق) همراهی می کنند.... همه کسانی که من با آنها صحبت کرده ام گفته اند که تمدید 9 ماهه تصمیمی عاقلانه است.»

نمایندگان کشورهای عضو اوپک و مقاماتی از چند تولید کننده غیر عضو اوپک روز 19 می در وین با یکدیگر دیدار کردند تا در خصوص چشم انداز افزایش تولید نفت شیل آمریکا که موجب خنثی شدن تاثیر توافق کاهش تولید در بازار شده به رایزنی بپردازند.

الفالح گفت: «ما از نفت شیل استقبال می کنیم، ما می خواهیم که این نفت برگردد، ما می خواهیم نفت شیل در یک سطح متعادل سالم در بازار باشد... منفعت ما در عرضه و تقاضای باثبات، و متوازن در سطح جهانی است و برای رسیدن به این هدف ما نیاز به ثبات برای نفت شیل آمریکا داریم.»

فالح افزود، برداشت من از سخنان همتای ایرانی ام این است که ایران از اینکه تولید خود را در سطح سقف تعیین شده به موجب توافق حفظ کند راضی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی