English

بازدید مدیران و کارشناسان کانون نهادهای سرمایه‌ای کشور از فولاد مبارکه

فولاد مبارکه بزرگترین شرکت بورسی بازار سرمایه است که جایگاه نسبتا مناسبی در بازار دارد. ارزش این شرکت می تواند بیش از چیزی باشد که در حال حاضر در بازار است.

بازدید مدیران و کارشناسان کانون نهادهای سرمایه‌ای کشور از فولاد مبارکه

به گزارش خبرگزاری موج، مدیران و کارشناسان کانون نهادهای سرمایه‌ای کشور در یکی از برنامه‌های بازدید دوره‌ای خود از شرکتها و بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بازار سرمایه به فولاد مبارکه بزرگترین شرکت بورسی کشور آمدند و ضمن بازدید از خطوط تولید این شرکت طی جلسهای با حضور امیرحسین نادری معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه سؤالات خود پیرامون توسعه‌ها و استراتژی فولاد مبارکه در تولید انواع ورق، نیروی انسانی و برنامه‌های این شرکت برای کاهش هزینه را مطرح نمودند.

در حاشیه این بازدید خبرنگار فولاد با برخی از مدیران و نمایندگان این نهادها گفت و گو نمود که در ادامه می‌خوانید؛

مجتبی عراقی از شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان:

فولاد مبارکه بزرگترین شرکت بورسی بازار سرمایه است که جایگاه نسبتا مناسبی در بازار دارد. ارزش این شرکت می تواند بیش از چیزی باشد که در حال حاضر در بازار است. از آنجایی که امکان رشد سهم‌های بزرگ به دلیل زیاد بودن سرمایه آنها، با سهام کوچک متفاوت است به همین دلیل با توجه به شرایط بازار سرمایه باید اذعان داشت که سهام فولاد مبارکه هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است. به یقین توسعه‌های ایجاد شده در فولاد مبارکه درآمدزایی بیشتری برای شرکت و سهامدار در بر خواهد داشت که هیچ کدام از اینها از دید بازار نیز پنهان نخواهد بود. بنابراین بازار سرمایه همیشه زودتر از به موقع بهره‌برداری رسیدن طرح، به سهم شرکت ارزش می دهد و باعث رشد شرکت می شود. با توجه به اجرای طرحهای توسعه در فولاد مبارکه قطعا آینده بهتری پیش روی شرکت خواهد بود، به ویژه اینکه ریسک سرمایه گذاری در فولاد مبارکه بسیار کم و میزان نقد شوندگی سهام این شرکت بالا است. در واقع تاکنون بسیار کم دیده شده که سهم این شرکت قفل شود. در پایان ضمن عرض خدا قوت به همه کارکنان و مدیران فولاد مبارکه آرزومندم که ظرفیت فولاد مبارکه تا سال ۱۴۰۴به ۲۵ میلیون تن برسد.

علیرضا قدرتی مدیرعامل سرمایه گذاری سبحان:

از مدیریت شرکت فولاد مبارکه به دلیل تدارک این بازدید و برگزاری این جلسه تشکر مینمایم. طی این بازدید، اهالی بازار سرمایه توانستند، ضمن حضور در فولاد مبارکه با روند تولید در این شرکت آشنا شوند. فولاد مبارکه از جایگاه ویژه ای در بازار سرمایه برخوردار است، در عین حال بزرگترین فولادساز کشور نیز محسوب می شود. نگاه های زیادی از سهامداران به فولاد مبارکه و روند تحولات و اتفاقات این شرکت است و می بینیم که فولاد مبارکه به خوبی در حال طی کردن روند رو به رشد خود است.

خوشبختانه شاهد این هستیم که در سالهای گذشته فولاد مبارکه با روند رو به رشد سودآوری مواجه بوده و توانسته است رضایت نسبی و بالای سهامداران خود را جلب کند. کسب سود در فضای فعلی با توجه به همه مشکلات داخلی و خارجی کار بسیار سخت و دشواری است، اما مشاهده می کنیم که این شرکت همچنان سودآور است. به مدیران شرکت فولاد مبارکه و همه کارکنان آن دست مریزاد میگوئیم و تشکر میکنم که با همه این مشکلات توانستند این روند سودآوری را در شرکت فولاد مبارکه ادامه دهند.

به هر حال سهام بزرگ برای خرید و فروش شرایط ویژه خود را دارند. شرکتهای بزرگ همیشه از نقد شوندگی بالایی برخوردار بوده اند، همچنان که مشاهده می کنیم طی سالهای گذشته فولاد مبارکه توانسته است این نقد شوندگی را حفظ کند و برای سهامداران و خریداران و فروشندگان سهام خود شرایطی فراهم کند که بدون ترس و به راحتی بتوانند کار خودشان را انجام دهند. بازدید خوبی از شرکت داشتیم. از همه دست اندرکاران این بازدید تشکر میکنم.

ایرج پرهیزکار از شرکت سرمایه گذاری سبحان :

از کارکنان صنعتگر و نخبه فولاد مبارکه به خاطر تلاش آنها تشکر میکنم. با توجه به اینکه بالغ بر ۵۰ درصد تولید فولاد کشور در اختیار این شرکت است، جای بسی افتخار برای همه ایرانیان است. نظم و انضباطی که در این شرکت وجود دارد، بسیار خوب است. مدیریت و نیروی با استعداد فولاد مبارکه به خوبی توانسته است، علاوه بر اجرای توسعه ها، در تولید نیز موفق عمل کنند. در حوزه های سرمایه گذاری های انجام شده در فولاد مبارکه هم باید گفت، با توجه به رقابت شدیدی که در تولید فولاد جهان وجود دارد اجرای این توسعه ها در فولاد مبارکه اجتناب ناپذیر است. برای آینده فولاد مبارکه در بازار سرمایه آینده درخشان تری را میتوان متصور شد.

فولاد مبارکه در بازار به لحاظ نقدشوندگی از جایگاه خوبی برخوردار است، همچنین به لحاظ کم ریسک بودن در بازار نیز تثبیت شده است. ریسک بالایی ندارد و در حال حاضر به دلیل ارزش بازار قیمت کف بازار را دارد و به لحاظ رشد، شرایط مناسبی دارد.

محسن میرزایی از شرکت گوهران امید:

فولاد مبارکه بزرگترین شرکت بورسی کشور است. معمولا سهام فولاد به صورت بلندمدت همیشه بازدهی مثبتی داشته است. سهم فولاد مبارکه از آن سهامی است که نوسانات بسیار کم و به صورت بلندمدت بازدهی مثبتی میدهد. سود این شرکت قطعا از سود بانکی بالاتر است. بعد از اجرای طرح های توسعه این شرکت، هزینه های مالی آن کاهش می یابد که این یک امتیاز است. به طور قطع سودآوری فولاد مبارکه در سالهای آینده افزایش خواهد یافت.

بازدید خوبی از فولاد مبارکه داشتیم. باید بگویم این شرکت از هر لحاظ کم نظیر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی