English

واکسن طیور موسسه رازی به کشورهای همسایه صادر می شود

سرپرست بخش تولید واکسن های ویروسی طیور موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور (شیراز) گفت: با توجه به استفاده از دستگاه های منحصر به فرد برای تزریق اتوماتیک واکسن در این شعبه، این سایت ظرفیت دریافت گواهی GMP و امکان صادرات واکسن را برای کشورهای مجاور دارد که پس از اخذ مجوزهای لازم انجام خواهد شد.

 واکسن طیور موسسه رازی به کشورهای همسایه صادر می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از موسسه رازی ، مریم منصوریان با اشاره به تولید واکسن های ویروسی مورد مصرف در صنعت مرغداری کشور در بخش تولید واکسن های ویروسی طیور موسسه رازی شعبه شیراز، اظهار کرد: واکسن تک گانه آنفلوانزا، واکسن تک گانه نیوکاسل و واکسن دوگانه آنفلوانزا نیوکاسل طیور از جمله تولیدات این بخش محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه نبود این واکسن ها می تواند خسارت مالی فراوانی را به صنعت مرغداری و طیور کشور وارد کند، افزود: درحال حاضر بخش عمده ای از نیاز واکسن طیور کشور توسط موسسه رازی تهیه می شود که ظرفیت تامین باقی مانده نیاز کشور نیز در این مراکز وجود دارد و بر این اساس از خروج میزان قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری به عمل می آید.

سرپرست بخش تولید واکسن های ویروسی طیور موسسه رازی شعبه شیراز بیان کرد: به صورت هفتگی حدود 130 هزار تخم مرغ SPF وارد این بخش می شود و از دستگاه هایی با ظرفیت بالا(حدود 2 هزار لیتر واکسن در ساعت)  برای هموژن کردن و یکنواخت سازی واکسن ها در این بخش استفاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های منحصر به فردی برای تزریق اتوماتیک واکسن در حال حاضر در این بخش فعال هستند، خاطرنشان کرد: این سایت ظرفیت دریافت گواهی GMP و امکان صادرات واکسن را برای کشورهای مجاور دارد و امید است با اخذ هرچه سریعتر مجوزهای لازم، این کشورها نیز بتوانند از تولیدات موسسه رازی شعبه شیراز استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه