English

معاون حجتی اعلام کرد؛

خرید تضمینی گندم به ۱.۷ میلیون تن رسید

معاون وزیرجهاد با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم در ۹ استان کشور از ۱ میلیون۶۰۰ هزار تن عبور کرده است، گفت: مقدار بیش از ۳۰هزار تن محصول کلزای کشاورزان نیز تا کنون در ۹ استان خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم به ۱.۷ میلیون تن رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف اظهارداشت: میزان خرید تضمینی گندم که از حدود ۴۵ روز پیش عملیات آن در کشور آغاز شده، در حال حاضر به ۱ میلیون ۶۸۸ هزار تن رسیده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: تا امروز که خرید تضمینی گندم در ۹ استان؛ خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی و آغاز شده، مراکز خرید استان خوزستان با تحویل گرفتن بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان منطقه، رکوردار خرید در کشور هستند.

وی اعلام کرد: استان‌های کرمان با ۱۳۲ هزار تن، فارس ۱۳۲ هزار تن و ایلام با ۱۲۰ هزار تن در رتبه‌های بعدی خرید گندم کشور قرار دارند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص چگونگی روند خرید دانه کلزا نیز اظهار کرد:  میزان خرید این دانه روغنی که همزمان با خرید تضمینی گندم در کشور شروع شده بود، تا امروز به بیش از ۳۰ هزار تن افزایش یافته است.

سیف با اشاره به اینکه خرید دانه‌های کلزا نیز در حال حاضر در ۹ استان آغاز شده و جریان دارد، خاطر نشان کرد: در زمینه خرید کلزا هم استان خوزستان با خرید ۱۷ هزار و ۸۶۵ تن پیشتاز است و استانهای ایلام ۵۸۰۰ تن، فارس ۴۲۰۰ تن و کرمان ۱۲۳۰ تن در رده‌های بعدی قرار دارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی امسال گندم معمولی با نرخ پایه مصوب ۱۳۰۰ تومان و گندم دروم با نرخ ۱۳۳۰ تومان و دانه روغنی کلزا نیز با قیمت ۲۷۸۳ تومان در سراسر کشور از کشاورزان خریداری می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی