English

تولید نفت شیل آمریکا برای ششمین ماه متوالی افزایش یافت

در حالی که تولید کنندگان نفت شیل در آمریکا به افزایش فعالیت های حفاری خود به دلیل رشد قیمت ها ادامه می دهند، انتظار می رود رشد تولید نفت شیل این کشور در ماه ژوئن برای ششمین ماه متوالی ادامه پیدا کند.

تولید نفت شیل آمریکا برای ششمین ماه متوالی افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد، میزان تولید نفت شیل این کشور در ماه ژوئن با 122 هزار بشکه افزایش به 5.4 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این بالاترین رقم از می 2015 تاکنون خواهد بود.

انتظار می رود اوپک و تولید کنندگان غیر اوپکی از جمله روسیه در نشست 25 ماه می در وین بر سر تمدید توافق کاهش تولید به اجماع برسند. دیروز عربستان و روسیه، بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان از تمدید توافق کاهش تولید برای یک دوره 9 ماهه یعنی تا پایان مارس 2018 حمایت کردند.

اما تحلیلگران گفته اند، افزایش بیشتر تولید نفت شیل آمریکا ممکن است تلاش ها برای برقراری توازن مجدد در بازار نفت را با چالش مواجه کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا دو هفته قبل از توافق اوپک برای کاهش تولید، پیش بینی کرده بود که میزان تولید نفت آمریکا با حدود 20 هزار بشکه کاهش به 4.5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

در آمارهای ماه ژوئن، اداره اطلاعات انرژی آمریکا، آمارهای ماه دسامبر خود را مورد بازنگری قرار داده و میزان تولید نفت شیل را 4.79 میلیون بشکه در روز اعلام کرده است. این بدان معناست که در بازه زمانی دسامبر تا ژوئن، تولید نفت شیل در آمریکا حدود 617 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه