English

تفاهمنامه احداث راه‌آهن سنگان ۲ امضا شد

سرمایه‌گذاری و احداث ایستگاه راه‌آهن سنگان ۲ بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت مجتمع و صنایع و معادن احیا سپاهان امضا شد.

تفاهمنامه احداث راه‌آهن سنگان ۲ امضا شد

به گزارش خبرگزاری موج، این تفاهمنامه را  نورالله بیرانوند معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه‌آهن و علیرضا حقیقی مدیرعامل و شرکت مجتمع و صنایع و معادن احیا سپاهان در حاشیه پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی امضا کردند.

بر اساس این تفاهمنامه نظر به این که راه‌آهن اسناد به آیین‌نامه قانون احداث خطوط راه‌آهن صنعتی و تجاری قصد دارد تامین مالی طرح احداث ایستگاه راه‌آهن سنگان جدید(2) در وسعت تقریبی 3 هزار مترمربع ، احداث خطوط شامل؛ چهارده خط قبول و اعزام، خطوط مثلث و خطوط تخلیه و بارگیری در وسعت تقریبی 25 کیلومتر با مشارکت سرمایه‌گذار اجرا کند.

وسعت قطعی طرح بعد از تکمیل مطالعات تطبیق خواهد شد. همچنین نظر به اینکه سرمایه‌گذار تامین منابع مالی تمام هزینه‌های مورد نیاز احداث زیرسازی و روسازی خطوط و ایستگاه شامل؛ انجام تمام عملیات طراحی، مطالعات، احداث طرح و تاسیسات زیرسازی خطوط، ساختمان ایستگاه، نصب علایم و ارتباطات و تمام امور عمرانی را تا مرحله بهره‌برداری و تسویه حساب کامل هزینه‌ها به مبلغ برآوردی هزار میلیارد ریال تقبل خواهد کرد.

 سرمایه‌گذار در این تفاهم‌نامه متعد می‌شود و نقشه‌برداری از محل را طبق نقشه اعلامی دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی شرکت راه‌آهن در مدت یک ماه انجام دهد و براساس نقشه‌برداری حجم عملیات خاکی اعلام و برآورد آن را مشخص کند همچنین انجام تمام عملیات طراحی مطالعات، احداث طرح و تاسیسات جانبی زیرسازی،  روسازی خطوط ساختمان ایستگاه و تمام امور و عمرانی مربوط با نظر و تایید شرکت راه‌آهن طی 18 ماه بر عهده سرمایه‌گذار است.

در این تفاهم‌نامه راه‌آهن متعهد شده نظارت بر عملیات اجرا طرح موضوع این تفاهم‌نامه توسط حوزه معاونت بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن انجام شود.

همچنین راه‌آهن متعهد شد اصل و سود سرمایه‌گذاری را بر اساس نرخ بازگشت سرمایه توافقی و از محل و پرداخت حق دسترسی به سرمایه‌گذار در طول دوره بهره‌برداری پرداخت کند. در صورت بروز اختلاف در تفسیر و اجرا این تفاهم نامه از طریقه مذاکره بین طرفین موضوع حل و فصل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه