English

مدیر عامل اتحادیه تعاونى های فرآوردهاى لبنی ایران:

استاندارد لبنی کشور قابل رقابت با کشورهای اروپایی است/افتتاح اولین خط تولید کره بعد از رفع تحریم ها

محمدرضا گنجى درباره افزایش قیمت محصولات لبنی گفت: افزایش 3 محصول لبنی را اتحادیه تعاونی فرآورده‌های لبنی ایران به سازمان حمایت از مصرف کنندگان داده است ولی ما هنوز منتظر نظر آنها هستیم.

استاندارد لبنی کشور قابل رقابت با کشورهای اروپایی است/افتتاح اولین خط تولید کره بعد از رفع تحریم ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزارى موج، محمدرضا گنجى با بیان اینکه ١٣درصد رشد صادرات در محصولات لبنی داشتیم گفت:رشد صادرات نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و دامداران شیر خود را به راحتی به کارخانه ها ارسال می کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرآورده‌های لبنی ایران با اشاره به اینکه میزان تولید شیر خام افزایش پیدا کرده توضیح داد: تولید شیر خام در حال حاضر 9.2 میلیون تن است در حالی که در سال 92 این رقم به میزان 6.8 میلیون تن بوده است و می توانین این خبررا بدهیم امروزه در کشور نازاد تولید شیر نداریم .

وی گفت: در سال 95 به ارزش 770 میلیون دلار صادرات محصولات لبنی داشتیم و 9 کارخانه مجوز صادرات محصولات لبنی به روسیه را گرفته اند .استاندارد لبنی کشومان قاب رقابت با کشور های اروپایی است .

گنجی به مشوق صادراتی لبنیات پرداخت و افزود: مرحله دوم مشوق صادراتی از دو روزآینده به ارزش 24 میلیارد تومان به کارخانه های لبنی پرداخت می شود و هفته گذشته تمامی مشوق های معوق مرحله اول  به میزان 20 میلیارد ریال پرداخت شده .

 مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرآورده‌های لبنی ایران با اشاره به اینکه تا کنون تمامی کره مصرفی از خارج وارد کشور می شده افزود:فردا اولین خط تولید کره کشور با آخرین تکنولوژی روز افتتاح می شود و این کارخانه 500تن شیر روزانه یرای تولید 7 هزار تن کره نیاز دارد.

به گفته محمدرضا گنجی قبل از افتتاح این خط تولیدی کره کشور از کشورهای فرانسه و سوییس تامین می شده که خوشبختانه بعد از برجام توانستیم برای اولین بار این خط تولید آغاز کار کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت شیرخام خریداری شده به قیمت 1200 تومان است و با توجه به مشوق های پرداخت شده به شرکت ها و کارخانه ها هیچ شیر خشکی در انبارها نداریم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرآورده‌های لبنی ایران به افزایش قیمت محصولات لبنی پرداخت و افزود: در حال حاضر لیست 3 محصول پنیر، شیر استریزه، شیر پاستوریزه را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان برای افزایش قیمت داده ایم . پیشنهاد ما برای افزایش 7 درصدی است ولی در حال حاضر هیچ افزایش قیمتی در محصولات لبنی نداریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه