English

خسارات صنعت برق در خوزستان ناشی از بی‌توجهی به فناوری‌های نوین بود

قائم‌مقام پژوهشگاه نیرو با اشاره به نقش فناوری نانو در کاهش خسارات صنعت برق، گفت: اگر ما زودتر به سمت فناوری‌های نوین حرکت می‌کردیم، خسارات ناشی از ریزگردها را در خوزستان متحمل نمی‌شدیم.

خسارات صنعت برق در خوزستان ناشی از بی‌توجهی به فناوری‌های نوین بود

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر کبیری امروز در یازدهمین کنگره بین‌المللی انجمن سرامیک ایران و پنجمین کنفرانس فناوری نانو در صنعت برق با تاکید بر توسعه بهره‌برداری و فناوری نانو و علم مواد در صنایع افزود: یکی از دغدغه‌های ما بهره‌برداری از فناوری نانو در بخش‌های تولید، توزیع و انتقال برق است و تلاش داریم تا با برگزاری این نوع نشست‌ها فرصتی را برای تبادل‌نظر با محققان این حوزه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در خوزستان یادآور شد: در سال گذشته به دلیل ریزگردها خسارت جدی به صنعت برق در خوزستان وارد شد و این امر باعث شد که ما در جهت استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کنیم.

کویری با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری نانو در پوشش عایق‌های صنعت برق، خاطرنشان کرد: اگر ما زودتر به فکر می‌افتادیم تا از این فناوری استفاده کنیم، هرگز دچار این حادثه نمی‌شدیم.

قائم‌مقام پژوهشگاه نیرو با اشاره به مشکلات ایجاد شده در زمینه توربین‌های گازی مورد استفاده در نیروگاه‌ها یادآور شد: توربین‌های نیروگاهی تحت فشار و حرارت بالا باید کار کنند که علم نانو مواد و پوشش‌های خاص در توربین‌ها و قطعاتی که در حرارت بالا کار می‌کنند، می‌تواند نقش موثری را در این زمینه ایفا کند.

وی با اشاره به نقش فناوری نانو و علم مواد در تولید سلول‌های خورشیدی، تاکید کرد: استفاده از علم نانو مواد می‌تواند راندمان تولید را در صنعت برق افزایش دهد.

به گفته وی، فناوری نانو با شرایطی که برای مواد ایجاد می‌کند، خواص قطعات را افزایش می‌دهد که این امر موجب افزایش راندمان در بخش‌های تولید، توزیع و انتقال برق می‌شود.

کبیری ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این نشست‌ها در آینده صنعت برق از این فناوری بهره‌مند شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی