English

عضو کمیسیون قضایی و ناظر مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا؛

حجم بالای واردات کالا به کشور تهدید کننده امنیت است

ناظر مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: واردات کالا در حجم وسیع، بازار و نظام اقتصادی را بهم می زند و حتی می تواند در سطح وسیع امنیت ما را تهدید کند.

حجم بالای واردات کالا به کشور تهدید کننده امنیت است

به گزارش خبرگزاری موج، بهمن طاهرخانی عضو کمیسیون قضایی و ناظر مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سود بالای حاصل از قاچاق را عاملی برای خطرپذیری قاچاقچیان دانست و گفت: کسانی که مرتکب این قضیه می شوند و به نوعی در فرآیند تولید ملی و اقتصاد ضربه می زنند به خاطر سودآوری بالایی است که دارد و این سبب می شود تا ریسک لازمه را انجام دهند. بخشی هم بر این قضیه واقف هستند که کالاهای داخلی ما جذابیت را برای مصرف کننده ندارد یعنی کیفیت های لازمه در این کالاها وجود ندارد بنابراین خریدار به سمت خرید کالای خارجی می رود.

وی با اشاره به اینکه اقشار جامعه از لحاظ درآمدی، درآمد قابل قبولی را ندارند، ابراز داشت: متاسفانه ما مولفه های اقتصادی که بگوید مردم یک جامعه در معیشت مناسبی هستند، نداریم بنابراین شخصی که این کالا را می خرد برآورد اقتصادی می کند نه اینکه بخواهد به تولید ملی ضربه بزند بلکه ناتوانی اش باعث می شود به سمت کالای خارجی برود که کیفیت دارد و مدت زمان طولانی تری می تواند از آن استفاده کند.

عضو کمیسیون قضایی حجم بالای واردات را آسیب زا دانست و تصریح کرد: وقتی در حجم وسیعی کالاهای مشابه وارد می شود آن زمان است که به نظام اقتصادی ما لطمه می زند و بازار اقتصادی را بهم می زند و اشتغال را مورد تهدید قرار می دهد و حتی می تواند در سطح وسیع امنیت ما را تهدید کند.

وی تولیدکنندگان داخلی را مورد خطاب قرار داد و گفت: بخشی که وظیفه تولیدکنندگان است، آنها با سرمایه های ملی دارند به سمت و سوی تولید می روند و درآمدهای کلانی را هم برای خودشان ایجاد می کنند و باید ارق ملی داشته باشند تا کالاهایی تولید کنند که با کیفیت باشد.

طاهرخانی در خصوص مصرف کنندگان نیز بیان داشت: مردم هم از باب وظیفه ملی باید در جایی که تولیدات داخلی توان رقابت با مصنوعات صنایع کشورهای دیگر را دارد باید تولیدات داخلی را بخرند.

وی یک علت عدم تحق شعارهای اقتصادی را نبود تعریف سیستمی منسجم بین هم ارکان کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه حجم بزرگی از واردات را کالاهای قاچاق به کشور دربر می گیرند، باید یک مبارزه منسجم، تعریف شده سیستمی بین همه ارکان و سازمان های دولتی که در این رابطه کار می کنند، انجام شود و هر کدام به موقع وظیفه خودشان را انجام دهند و دلیل اینکه ما نمی توانیم این شعارها را محقق کنیم این است که نهادها و سازمان های ذیربط تعریف جامعی از این ندارند.

ناظر مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و بیان داشت: قانونی که در سال 92 در مورد مبارزه قاچاق کالا و ارز تصویب شده نسبت به آن چیزی که در گذشته بوده جامع تر و تقریبا ما را به آن هدف نزدیک می کند اما در اینجا هم فرآیندی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت سیستمی انجام نمی شود و اگر نتوانیم این موانع را رفع کنیم نمی توانیم به شعاری سال تحقق بدهیم.

وی در خصوص وظایف مجلس و دولت در رابطه با مبارزه با قاچاق و واردات بی رویه کالا گفت: وظیفه قانونگذاری تصویب قوانین شفاف و تسهیل کننده و در عین حال بازدارنده است و دولت هم باید یک سیستم فرا بخشی داشته باشند و بهم متصل باشند و یک پنجره ای را برای مبارزه با قاچاق ایجاد کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه