English

ایمیدرو:

دومین کارخانه فولاد استانی در دولت یازدهم وارد مدار تولید می شود /استفاده ازفناوری منحصربفرد جهانی

سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) از وارد مدار تولید شدن دومین کارخانه فولاد استانی در شادگان ( خوزستان ) در روز 24 اردیبهشت (فردا) خبر داد.

دومین کارخانه فولاد استانی در دولت یازدهم وارد مدار تولید می شود /استفاده ازفناوری منحصربفرد جهانی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ایمیدرو، کارخانه احیاء مستقیم فولاد شادگان براساس روش ایرانی که یک فناوری بومی با ثبت جهانی است، ساخته شده و برای نخستین بار در ایران و جهان راه اندازی می شود.

قرار است فردا، نخستین مرحله از راه اندازی گرم این کارخانه با روشن شدن مشعل های ریفرمر انجام شود.

هفت طرح فولاد سازی استانی که شادگان یکی از آنها محسوب می شود، از سال 1385 به مورد اجرا گذاشته شد، اما به دلیل مشکلات مالی متوقف ماند و در نیمه 1392 با فعالیت دولت یازدهم، از سوی سازمان ایمیدرو فعال سازی آنها در دستور کار قرار گرفت.

ظرفیت تولید هر یک از طرح های فولاد استانی 800 هزار تن است که مشتمل بر یک کارخانه آهن اسفنجی و یک کارخانه تولید شمش فولادی است.

فولاد سپید دشت ( چهارمحال وبختیاری ) نخستین واحد از مجموع مزبور بود که آذرماه پارسال با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد .

فولاد نی ریز( فارس)، قائنات( خراسان جنوبی)، سبزوار( خراسان رضوی)، میانه( آذربایجان شرقی) و فولاد بافت (کرمان) دیگر طرح های این مجموعه است. کارخانه فولاد شادگان نخستین کارخانه آهن اسفنجی به روش ایرانی است که روز یکشنبه ( فردا) پس از چندین سال توقف ، به شکل رسمی افتتاح می شود.

 سازمان ایمیدرو امسال علاوه بر راه اندازی واحد احیای فولاد سازی شادگان، این برنامه را برای فولاد سازی های میانه، قائنات و نی ریز نیز در برنامه دارد و برای همه این واحد ها، هریک سرمایه گذاری 120 میلیون دلاری پیش بینی شده است.

جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد را هدفگذاری کرده که از این رقم حدود 15 میلیون تن برای صادرات پیش بینی شده است.

ایران اکنون چهاردهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود که با تحقق برنامه سند چشم انداز، انتظار می رود کشورمان به جایگاه هفتم جهان ارتقا یابد.

براساس آمارهای منتشر شده، عملکرد تجارت خارجی ایران پارسال صادرات در بخش معدن وصنایع معدنی زنجیره فولاد و تولیدات پایین دستی به میزان 6 میلیون و 697 هزار و 197 تن به ارزش دو میلیارد و 699 میلیون دلار بود که در مقایسه با سال 1394 از نظر وزن و ارزش به ترتیب 49 و 0.3 درصد افزایش نشان می دهد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی