English

کرباسیان:

تعرفه واردات خودرو در سال۹۶ تغییر نمی‌کند

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه تعرفه واردات خودرو برای سال جاری تغییری نمی‌کند، گفت: مصوبه تعرفه ۴۰ و ۵۵ درصدی واردات خودرو در سال گذشته در سال جاری نیز به قوت خود باقی است.

تعرفه واردات خودرو در سال۹۶ تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود کرباسیان با بیان اینکه برخی شائبه‌ها حاکی از موافقت دولت در کاهش تعرفه واردات خودرو است، تاکید کرد: اگر تعرفه سالانه کم شود، پس واردات ارزان می‌شود، لذا برخی معتقد هستند که تعرفه‌های ۴۰ یا ۵۵ درصدی زیاد است و این را باید کم کرد.

وی با بیان اینکه خودروساز باید بتواند با مدل‌های خارجی رقابت کند، اظهار کرد: باید گفت با توجه به اینکه نرخ ارز ثابت است، تعرفه کنونی زیاد بالا نیست.

رئیس کل گمرک ایران با طرح این سوال که ما در سال تولید و اشتغال هستیم و چرا باید تعرفه واردات خودرو کاهش یابد؟ گفت: این استدلال صحیح نیست که باید تعرفه خودرو را کاهش داد، اما به هر حال ما باید از تولید ملی حمایت کنیم.

وی همچنین درباره کشف کالاهای قاچاق، افزود: برخی کشفیات، جرایم سازمان یافته است و برخی دیگر را افراد عادی تخلفاتی انجام می‌دهند، آنهایی که سازمان یافته هستند، توسط تعزیرات به وزارتخانه، دستگاه قضا، ناجا و غیره ابلاغ می‌شوند که ارقام بزرگی نیز هستند.

کرباسیان تاکید کرد: خوشبختانه بخش‌های نظارت بر پولشویی و سیستم بانکی هم به این مقوله ورود پیدا کرده‌اند و قطعا با آن دسته افرادی که به صورت سازمان یافته این تخلفات را انجام می‌دهند برخورد می‌شود.

وی افزود: همچنان که مسوولان نیز اشاره کرده‌اند ما نباید به دنبال کارهای خرد باشیم و موضوع قاچاق را انحراف دهیم لذا باید دنبال سازمان یافته‌ها بود، ما امسال نشان داده‌ایم که شاید تعداد پرونده‌ها افزایش نیافته باشد اما رقم ریالی و میزان کشفیات در گمرک ارزش ریالی بسیار بالایی داشته و این نشان می‌دهد که با جرایم سازمان یافته برخورد می‌شود.

رئیس گمرک ایران همچنین درباره تاسیس دفتر گمرک شاهرود نیز گفت: در صورتی که زیرساخت های لازم در استان سمنان فراهم شود می‌توان این مرکز را به اداره ارتقا داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه