English

قیمت نفت به ۴۹ دلار رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت اوایل امروز تا رقم ۴۹ دلار و ۶۰ سنت رسید، اما بعدا کاهش یافت و به رقم ۴۹ دلار و ۳۷ سنت رسید.

قیمت نفت به ۴۹ دلار رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها در مورد کند شدن میزان تقاضا و افزایش بی رویه تولید نفت آمریکا بر امیدواری ها نسبت به تمدید توافق کاهش تولید تاثیر منفی گذاشته، قیمت نفت پس از افزایش در معاملات ساعات اولیه امروز، کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت اوایل امروز تا رقم 49 دلار و 60 سنت رسید، اما بعدا کاهش یافت و به رقم 49 دلار و 37 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز اوایل امروز به رقم 46 دلار و 66 سنت رسیده بود، اما بعدا عقب شینی کرد و به رقم 46 دلار و 46 سنت رسید.

تجار گفتند، با توجه به افزایش مداوم تولید نفت آمریکا به ویژه از جانب شرکت های نفت شیل و نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا از سوی چین، تلاش های اوپک برای تقویت قیمت ها تضعیف شده و بازارهای نفت تحت فشار قرار گرفته اند.

تولید نفت خام آمریکا از اواسط سال 2016 به این طرف بیش از 10 درصد افزایش یافته و به 9.3 میلیون بشکه در روز رسیده که فاصله چندانی با میزان تولید نفت روسیه و عربستان ندارد.

گرگ مک کینا، استراتژیست ارشد بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت: «این موجب می شود تا به سختی بتوان میزان ذخایر نفت خام جهان را به سطح مورد نظر اوپک کاهش داد.»

بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد، شرکت های حفاری نفت شیل آمریکا به دلیل توانایی افزایش تولید با شتابی بسیار سریعتر از تولید کنندگان سنتی، صنعت نفت را «به صورت بنیادین تغییر داده اند»

بانک آمریکا مریل لینچ هم اعلام کرده که قیمت های پایین نفت به دلیل کاهش میزان تقاضا بوده است. «رشد تقاضا برای نفت در سال جاری میلادی ضعیف است و این یکی از دلایل کاهش اخیر قیمت نفت بوده است.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه