English

یک مقام نفتی ایران در مصاحبه با بلومبرگ خبر داد

ایران خود را برای تحریم های جدید آمریکا آماده می‌کند

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت، ایران در حال خرید تجهیزات است تا در صورتی که آمریکا تصمیم به اعمال تحریم های بیشتر علیه اقتصاد این کشور بگیرد، از بروز اختلال احتمالی در تولید گاز از میدان پارس جنوبی جلوگیری کند.

ایران خود را برای تحریم های جدید آمریکا آماده می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در مصاحبه با بلومبرگ گفت، ایران در حال خرید تجهیزات است تا در صورتی که آمریکا تصمیم به اعمال تحریم های بیشتر علیه اقتصاد این کشور بگیرد، از بروز اختلال احتمالی در تولید گاز از میدان پارس جنوبی جلوگیری کند.

محمد مشکین فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت، این شرکت در حال خرید «تجهیزات ضروری ای» است که در صورت وضع تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، مانع از توقف فعالیت ها در میدان فراساحلی پارس جنوبی می شود. وی افزود، بر اساس تحریم های جدید، خرید یک دریچه ساده توسط شرکت برای این میدان «به سخت ترین کار» تبدیل خواهد شد.

مشکین فام افزود: «آنها در مجموع قادر نخواهند بود کار ما را متوقف کنند، اما به میزان قابل توجهی سرعت پیشرفت کار را در اینجا در میدان گازی پارس جنوبی کند خواهند کرد و فعالیت ها را به شکلی نجومی پرهزینه خواهند کرد.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از انجام آزمایش موشکی توسط ایران در اوایل سال جاری میلادی، تحریم های جدیدی را علیه تهران به اجرا گذاشت و سناتورهای آمریکایی نیز طرحی را ارائه کرده اند که در صورت تصویب، تحریم های بیشتری را بر علیه ایران اعمال می کند.

مشکین فام افزود، 24 فاز توسعه ای در پارس جنوبی مجموعا دارای ظرفیت تولید روزانه 570 میلیون متر مکعب گاز است واین فازها در حال حاضر حدود 500 میلیون متر مکعب تولید می کنند.

وی روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری گفته بود، شرکت پارس به دنبال گرفتن 30 میلیارد دلار اعتبار از وزارت نفت ایران برای جلوگیری از کاهش فشار گاز در این میدان است. این علاوه بر 90 میلیارد دلاری خواهد بود که دولت ایران برای توسعه میدان پارس جنوبی اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه