English

قیمت نفت به مرز ۵۰ دلار رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۲ سنت، معادل ۱.۴۷ درصد افزایش به ۴۹ دلار و ۸۲ سنت رسید.

قیمت نفت به مرز ۵۰ دلار رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، در حالی که وزیر انرژی عربستان گفته که توافق کاهش تولید احتمالا تا پایان سال 2017 تمدید خواهد شد، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت، هرچند که افزایش بی وقفه میزان تولید نفت آمریکا مانع از رشد قابل توجه قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 72 سنت، معادل 1.47 درصد افزایش به 49 دلار و 82 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 63 سنت، معادل 1.63 درصد افزایش به 46 دلار و 85 سنت رسید.

خال الفالح، وزیر انرژی عربستان گفت، بازارهای نفت پس از سال ها مازاد عرضه در حال رسیدن به توازن مجدد است، اما وی همچنان انتظار دارد که توافق کهاش تولید در نشست ماه جاری اوپک تمدید شود.

الفالح در کنفرانس نفت و گاز آسیا در کوالالامپور گفت: «بر اساس مشورت هایی که من با اعضای مشارکت کننده در توافق داشته ام، اطمینان دارم که توافق در نیمه دوم سال تمدید خواهد شد.»

سازمان کشورهای صادر کننده نفت، (اوپک) که عربستان تاثیرگذارترین عضو آن به شمار می رود و همچنین تولید کنندگان دیگری از جمله روسیه، متعهد شده اند که میزان تولید روزانه نفت خود را در نیمه نخست امسال به میزان 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند.

اظهارات فالح و افزایش قمیت نفت در حالی است که هفته گذشته به دلیل مازاد عرضه نفت از سوی تولید کنندگانی که در توافق کاهش تولید مشارکت ندارند، از حمله آمریکا، قیمت نفت به شدت کاهش یافته بود.

تصمیم گیری در مورد تمدید یا عدم تمدید توافق کاهش تولید در روز 25 می در نشست رسمی اوپک در وین انجام خواهد شد.

تحار همچنین گفتند، پیروزی امانوئل ماکرون، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در برابر مارین لوپن، نامزد راست افراطی در تقویت قیمت نفت موثر بوده زیرا موجب افزایش امیدواری ها به ثبات بیشتر اقتصاد اروپا شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی