English

معاون وزیر نفت در امور پالایشى

‎مهمترین علت توسعه پالایشگاه ها رفع تحریم ها بود

معاون وزیر نفت در امور پالایشی گفت:‎اصلی ترین کار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در ۳.۵ ساله فعالیت دولت یازدهم صادرات پایدار ۴۵۰ هزار بشکه فرآورده نفتی در روز بوده که این میزان صادرات علاوه بر تامین نیاز داخلی انجام شده است.

‎مهمترین علت توسعه پالایشگاه ها رفع تحریم ها بود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج،معاون وزیر نفت در امور پالایشی گفت:‎اصلی ترین کار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در ۳.۵ ساله فعالیت دولت یازدهم صادرات پایدار ۴۵۰ هزار بشکه فرآورده نفتی در روز بوده  که این میزان صادرات علاوه بر تامین نیاز داخلی انجام شده است.

عباس کاظمی اعلام کرد:در سال ۹۳وارد کننده بسیاری از فرآورده های پالایشی بودیم در حالی که اکنون صادر کننده هستیم.

به گفته این مسؤول طرح توسعه و کیفی سازی این پالایشگاهها در سال گذشته توسط شرکت ساینوپک انجام شده و بقیه سرمایه گذاران نیز از چین و سایر کشورهای آسیا و آسیای شرقی بودند.

وی ادامه داد:مهمترین علت توسعه پالایشگاهها رفع تحریم ها بود که بیشترین دامنه این توسعه شامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس می‌شود.

کاظمى توضیح داد:قرار است تا پایان سال ١٤٠٤ در بخش های مختلف صنعتی و نیروگاهی استفاده مازوت به کمتر از ١٠ درصد برسد.

‎و در حال حاضر پتانسیل تولید ۱۶ میلیون لیتر بنزین در روز را داریم. به این ترتیب می توان گفت با افتتاح فاز نخست پالایش میعانات گازی ستاره خلیج فارس در مرز خودکفایی تولید بنزین قرار گرفته ایم. 

‎این مقام مسئول در بخش دیگری به ارتقاء کیفیت محصولات پالایشی اشاره کرد و گفت: بر اساس تعهدات این شرکت به اصول زیست محیطی در تلاش هستیم تا پایان فصل بهار بتوانیم بخش عظیمی از کشور را تحت پوشش مصرفی بنزین یورو ۴ قرار بدهیم.

‎به گفته معاون وزیر نفت در امور پالایشى به جرأت می توان گفت ۶۰ تا ۶۵ درصد از تجهیزات پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط بخش داخلی تولید شده است.

ادامه دارد..

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه