English

ربیعی:

بهترین عملکرد اشتغال متعلق به دولت‌های هشتم و یازدهم است

وزیر کار می‌گوید بررسی همزمان رشد اقتصادی و تورم نشان می‌دهد دولت‌های نهم و دهم با وجود داشتن بیشترین درآمد ارزی، بدترین عملکرد را در زمینه‌ی رشد داشته‌اند.

بهترین عملکرد اشتغال متعلق به دولت‌های هشتم و یازدهم است

به گزارش خبرگزاری موج، علی ربیعی در نشست خبری به تشریح برنامه‌های اشتغال دولت در حوزه آموزش‌های مهارتی، تعاون، رفاه پرداخت و اظهار کرد: بررسی عملکرد دولت یازدهم نشان می‌دهد عملکرد این دولت با نرخ تورمی که در آغاز فعالیت داشته بی‌نظیر است و مهم‌ترین دستاوردهای آن آرامش و ثبات نرخ ارز است.

وی افزود: در راستای نامگذاری امسال به نام تولید و اشتغال، برنامه اشتغال دهگانه‌ای را تدوین کرده‌ایم و جهت‌گیری خود را تا سال ۱۴۰۴ براین مبنا ترسیم کرده‌ایم.

وزیر کار تعداد بیکاران کشور را سه‌ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: امروز جمعیت شاغل کشور حدود ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است که باید تا سال ۱۴۰۴ به ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد و تفاضل این دو تعداد شغل‌هایی است که باید ایجاد کنیم.

ربیعی با بیان این‌که افزایش نرخ مشارکت اقتصادی به منزله افزایش امید در جامعه است، اظهار کرد: بیشترین شیب برای ایجاد اشتغال در سال‌های ۱۳۹۳ به بعد و در دولت یازدهم اتفاق افتاد. در حوزه نرخ مشارکت افراد تمایل بیشتری به کسب شغل نشان دادند و به لحاظ روانی احساس کردند می‌توانند شغل بیشتری به دست آورند و این نرخ مشارکت به جمعیت فعال ما اضافه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی