English

در نوزدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه مطرح شد

رشد روزافزون ترافیک ریلی در خاورمیانه

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری ایران گفت:هدف از ایجاد مجامع منطقه‌ای اتحادیه راه آهن گسترش همکاری‌های ریلی میان کشورهای منطقه و شناسایی زمینه‌های جدید همکاری‌های بین‌اللملی است.

 رشد روزافزون ترافیک ریلی در خاورمیانه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج،سعید محمدزاده با اشاره اینکه مجمع راه‌آهن‌های خاورمیانه با ۱۳ عضو، اولین مجمع منطقه‌ای از اتحادیه راه‌آهن‌ها به شمار می‌رود گفت:اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها در حوزه حمل و نقل ریلی، به عنوان یک سازمان پیشرو در این عرصه و برخوردار از دانش تخصصی و نیروی متخصص شناخته شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه نقش مهمی را در گسترش ارتباطات منطقه‌ای و توسعه حمل و نقل ریلی و افزایش مشارکت راه‌آهن‌های کشورهای عضو این مجمع در پروژه‌های  UIC  ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه همایش این مجمع با هدف مرور فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده و برنامه‌های عادی این مجمع به تداوم و ارتقای همکاری کشورهای عضو منجر می شود افزود:نخستین مجمع منطقه‌ای به عنوان زیرمجموعه  UIC  بوده است که  در حال حاضر نیز با دارا بودن ۱۳ کشور عضو، توانسته برنامه‌های مدونی در قالب طرح عمل‌های استراتژیک‌ منطقه‌اى ،طرح عمل سالانه و برنامه‌های کاری منظم طراحی و اجرا کند. به گفته وی این مجمع، کارگروه‌های تخصصی منطقه‌ای، کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های مختلفی نیز برگزار کرده که اجرای این برنامه‌ها، آینده روشنی برای ادامه فعالیت‌های مجمع راه‌آهن‌های خاورمیانه ترسیم می کند.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامى ایران در پایان خاطر نشان کرد:در آینده نزدیک به دلیل اجرای پروژه‌های مهم ریلی در بیشتر کشورهای عضو مجمع راه‌آهن‌های خاورمیانه، شاهد رشد روزافزون ترافیک ریلی در این منطقه خواهیم بود پس باید کشورهای عضو این مجمع تمرکز بیشتری بر روی اتصال شبکه‌های ریلی کشورهای خود به یکدیگر داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه